بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۸۱۴
سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ضمن افزایش ۹۷ درصدی صدور شناسه کالا در سامانه جامع تجارت، بیش از ۷۶ هزار و هشتصد قلم محصول تولید داخل و وارداتی در استان شناسنامه‌دار شدند.
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

افزایش ۹۷ درصدی صدور شناسه کالا در آذربایجان شرقی

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان، عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، روز دوشنبه 23 مهرماه، گفت: ضمن افزایش ۹۷ درصدی صدور شناسه کالا در سامانه جامع تجارت، بیش از ۷۶ هزار و هشتصد قلم محصول تولید داخل و وارداتی در استان شناسنامه‌دار شدند.

وی اظهار کرد: بیش‌ترین محصول شناسنامه‌دار شده در استان با بیش از ۱۳هزار قلم کالا مربوط به گروه کالایی لوازم یدکی خودرو و مواد غذایی، شیرینی و شکلات با ۱۰۷۰۰ قلم کالا و مقاطع فلزی و محصولات فولادی با بیش از ۷۳۰۰ شناسه صادره در رده‌های بعدی قرار دارند.

سرتیپی، مهم‌ترین مزیت شناسنامه دارشدن کالاها را حمایت از تولید داخل و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از اصالت محصول، با استفاده از گوشی تلفن همراه ضمن شماره‌گیری کد #۷۷۷۷*۴* و وارد کردن شناسه ۱۳ رقمی کالا، از مشخصات فنی محصول و شرکت سازنده آن مطلع شوند.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه به طور میانگین ماهانه نزدیک به ۶۰۰ بنگاه اقتصادی جدید اعم از تولیدی و تجاری با ثبت‌نام و اخذ کد نقش به جمع فعالین تولیدی و تجاری سامانه جامع تجارت اضافه می‌شوند، گفت: مجموع فعالین دارای کد نقش با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل، به بیش از ۸۳ هزار بنگاه اقتصادی رسید.

وی با بیان اینکه هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز مشروط به شفافیت تجاری، ثبت آمار تولید و ثبت برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است، از کلیه فعالین اقتصادی خواست نسبت به انجام تکالیف خود در سامانه جامع تجارت اهتمام کنند.

ارسال نظرات