بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۸۳۳
علی ربیعی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران:
دکتر علی ربیعی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران بر لزوم تربیت انسان های با مهارت توسط دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد؛ بحث ارتباط صنعت و دانشگاه، مشکل حل‌نشده‌ای است
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

به گزارش بازارکار، دکتر علی ربیعی امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران اظهار داشت:  بعد از انقلاب صنعتی چهارم با پدیده‌ای روبرو هستیم که بر اساس آن داشتن مهارت اساس و پایه است.

وی  با اه به اینکه بحث ارتباط صنعت و دانشگاه، مشکل حل‌نشده‌ای است یادآور شد: دانشگاه ها باید انسان های دانشمند و بامهارت را به جامعه تقدیم و شرکای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تربیت کنند، چیزی که در حال حاضر مشکل داریم.

 دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور در این نمایشگاه که با حضور اساتید و دانشجویان و فعالان دانشگاه و صنعت برگزار شد تصریح کرد: آنچه امروز با تغییرات اجتماعی رخ داده این است که با مفهوم شریک اقتصادی روبرو هستیم و این مفهوم جایگزین نیروی انسانی شده است. بخشی از دلایل مهاجرت مربوط به این موضوع است و نمی توان گفت تمام مهاجرت ها به دلیل فقر است.
وی گفت: امروز در کشور وضعیت جمعیت از لحاظ کمی و کیفی تغییر کرده است و ارزش های بقا جای خود را به ارزش های ابراز وجود داده است. تغییر ذائقه و ارزش های نوین و تغییرات فناوری مهمترین مسایل حال حاضر بازار کار است.
وی بر اشتغال دانش آموختگان بویژه بانوان اشاره و تصریح کرد:  نرخ مشارکت اقتصادی زنان از ۱۸ درصد در سال ۹۸ به ۱۴ درصد در سال ۱۴۰۳ رسیده است که باید به این موض توجه ویژه ای داشته باشیم.
ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه ما به سرمایه های انسانی بانشاط نیاز داریم تا جامعه را به سمت تحول و توسعه ببرد خاطرنشان کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده است. مسأله ما این است که چگونه نیروی انسانی بانشاط تربیت کنیم؛ در حالیکه دیگر علاقه‌ای برای آموزش وجود ندارد. این امر در شرایطی میسر می شود که به خلاقیت و نوآوری توجه شود.
«دومين رويداد ملي نمايشگاه كار» از تاريخ ۲۳ تا ۲۵ مهر ماه و افتتاحيه آن در روز دوشنبه مورخ 23 مهر ماه ‬ با حضور مقامات عالي رتبه كشوري و دانشگاهي در محل پرديس مركزي (مصلي) دانشگاه تهران برگزار مي‌گردد.

در این نمایشگاه اطلاعات کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان ثبت نام شده در قالب یک رزومه استاندارد از طریق سایت نمایشگاه ارسال شده و پس از بررسی و دسته بندی رزومه‌ها، سوابق و توانمندیهای هریک از افراد به صورت کلی ارزیابی و با توجه به زمینه‌های شغلی و کار آموزی نمایشگاه کار، گزارش‌های آن در اختیار کارفرمایان حاضر در نمایشگاه قرار می‌گیرد. انتخاب هوشمندانه بهترین فرصت‌های شغلی از یک سو و گزینش نیروهای متخصص و با استعداد از سوی دیگر، این رویداد را به تجربه‌ای منحصر بفرد در دانشگاه تهران برای کارجویان و کارفرمایان تبدیل می‌نماید.

ارسال نظرات