بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۸۷۶
عضو هیات‌علمی دانشگاه اراک گفت: استفاده درست از طراحی ها و نقوش در بسته بندی صنایع دستی اهمیت دارد.
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
لزوم استفاده درست از طراحی ها و نقوش در بسته بندی صنایع دستی

به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر بیتا بهرامی قصر در سمینار هم اندیشی علمی و تخصصی فناوری و صنعت چاپ با عنوان «هویت‌بخشی و بازارسازی صنایع دستی، فرهنگی و سوغات ملی» که به ابتکار انجمن علمی فناوری چاپ ایران و با همکاری معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کاخ نیاوران برگزار شد گفت: صنایع دستی حاصل، انسان، تاریخ و طبیعت است که به نوعی هویت انسان را شکل می دهد.
وی در ارائه خود با عنوان " هویت سازی و فانتزی سازی در صنایع دستی" گفت: آن چیزی که تحت عنوان صنایع دستی دیده می شود و در دسترس است حاصل سه ساختار، نقش و نگارینه ها و فرم و مواد و متریال است.
وی افزود: دو سال است در استان مرکزی ساکن هستم و تلاش می کنیم درباره هویت سازی استان مرکزی کار کنیم چرا که هویت سازی در این استان انجام نشده است.
این فعال حوزه صنایع دستی، پوشاک و گرافیک و نقوش گفت: آرایه های تزئینی و کارکرد نقوش حاوی پیام هایی است و نمی توان آن ها را در بسته بندی و چاپ از آن ها استفاده کرد.
 
دکتر بیتا بهرامی قصر از انتشار دو کتاب جدید خبر داد و اعلام کرد: این دو کتاب تا پایان سال جاری در حوزه طراحی و لباس در دسترس دانشجویان و مخاطبان قرار می گیرد.

ارسال نظرات