بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۹۶۶
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از ارایه ۶۵ هزار میلیارد تومان انواع خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان کشور در سال های فعالیت این صندوق خبر داد.
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، دکتر سیاوش ملکی فر در حاشیه نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از سال 1389 گفت: این صندوق در راستای اجرای قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی راه اندازی شد.
 
وی افزود: بر اساس این قانون سرمایه اولیه این صندوق سه هزار میلیارد تومان تعیین و مقرر شد پس از سه سال، سالانه 0.5 درصد از بودجه عمومی به این صندوق اختصاص یابد تا بتواند همپای رشد شرکت های دانش بنیان از آنها حمایت داشته باشد.
 
ملکی فر افزود: با این شرایط صندوق عملا از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد و امسال در یازدهمین سال فعالیت خود قرار دارد.
 
وی با اشاره به افزایش سرمایه صندوق طی این سالها گفت: خوشبختانه با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان اعتبارات صندوق رشد چشمگیری یافت و به 10 هزار میلیاردتومان رسید، اما علی رغم این میزان رشد، تعداد شرکت های دانش بنیان هم جهش پیدا کرده و هم اکنون 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است.
 
ملکی فر گفت: در همین استان کرمانشاه در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان سه رقمی شده و به عدد 100 رسیده است و قطعا باید همپای این رشد ارزشمند اعتبارات صندوق هم افزایش یابد.
 
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: علیرغم اعتبارات محدود، طی سالهای فعالیت توانسته ایم 65 هزار میلیارد تومان انواع خدمات مالی را به شرکت های دانش بنیان ارائه کنیم.
 
ملکی فر گفت: این خدمات مالی در چهار دسته تسهیلات، سرمایه گذاری، ضمانت نامه و توانمندسازی ارائه شده که خدمات در بخش توانمندسازی بصورت بلاعوض بوده است.
 
این مسئول با اشاره به برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه حمایت ها از شرکت های دانش بنیان گفت: در همین راستا استان به استان سفر کرده و در تلاش هستیم شرکت های دانش بنیان را با خدمات صندوق آشنا کنیم.
 
ملکی فر گفت: در این سفرها تسهیلات فوری به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود که تا پیش از این سقف این تسهیلات چهارمیلیارد تومان بوده و اخیرا به هشت میلیارد تومان افزایش یافته است و کرمانشاه اولین استانی است که بعد از این افزایش سقف تسهیلات پرداختی به آن سفر کرده ایم.
 
وی ابراز امیدواری کرد در این سفر پرداخت تسهیلات به 30 شرکت متقاضی مصوب و به زودی پرداخت شود.

ارسال نظرات