بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۹۸۴
بانوی کارآفرینی از کازرون فارس با راه‌اندازی کسب و کار در عرصه کشاورزی و با کشت و برداشت زعفران توانسته زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر را فراهم کند و به عنوان بانوی قدرتمند در عرصه کارآفرینی تجلیل شود.
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار ایرنا، اهل شهر بالاده کازرون است و می‌گویند نخستین کسی است که در این شهرستان اقدام به کشت زعفران کرده، او از سال ۱۳۹۶ با جمع‌آوری اطلاعات از شورای ملی زعفران و کسب دانستنی‌های لازم برای کشت این محصول همزمان با اتمام تحصیلات دانشگاهی کار خود را آغاز کرد، اما طولی نکشید که صدای شنیدنی تولید و اشتغالی که بدون هیچ حمایتی در یک شهرستان کوچک ایجاد کرده بود به گوش متولیان عرصه کشاورزی رسید به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در آیینی که برای تجلیل از بانوان نمونه روستایی و عشایر کشور برگزار شده بود توسط وزیر جهاد کشاورزی و نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تقدیر شد.

نامش طیبه صداقتی است، متولد ۲۶اسفند سال ۱۳۶۷؛ بانوی جوانی که خیلی زود توانست در قامت پنج بانوی برتر کشور در زمینه کارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی شناخته شود و روز به روز نیز کارش را توسعه دهد.

این بانوی جوان که کارشناس دستگاه قضایی در امور مدنی است در حال حاضر در هفت هکتار از اراضی شهرستان کازرون به تولید زعفران مشغول است؛ آن طور که خودش می‌گوید در سال ۱۴۰۰ برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و این اشتغال را در سال ۱۴۰۳ به ۲۰۰ نفر رسانده است.

طلای سرخ کازرون در دست بانوی کارآفرین؛ از رنج تا گنج

او این روز‌ها هم عزم خود را جزم کرده تا کارش را گسترش دهد؛ صداقتی هم‌اکنون به کاشت بیش از ۷۰ تن پیاز زعفران در سطح‌های کوچک مقیاس مانند باغ و باغچه مشغول است و قصد دارد از طریق گرفتن تسهیلات نیم‌هکتار زمین خریداری کند و به کاشت این محصول در مقیاس بزرگ‌تری بپردازد.

این بانوی کارآفرین خواستار حمایت جهت دریافت تسهیلات و زمین است و بر این باور است که در سال اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال با وجود مشکلات قابل‌توجهی که برای تأمین اعتبار و زمین داشت توانست گام محکمی در این عرصه بردارد، اما هنوز هم با معضلات بسیاری در این مسیر رو به روست که اگر منابع طبیعی با او همکاری کند و زمین‌هایی را در اختیارش قرار دهد قطعا مشکلاتش در زمینه ایجاد اشتغال کاهش می‌یابد و می‌تواند افراد بیشتری را برای فعالیت در این عرصه تشویق و ترغیب کند.

صداقتی که معتقد است کشت زعفران افزون بر کم آب‌بر بودن در مقایسه با سایر محصولات، در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های روستایی نقش عمده‌ای دارد در اشتغالزایی بیشتر توجه خود را بر جذب بانوان گذاشته و در تلاش است با توسعه کسب و کارش بانوان بیشتری را وارد این کسب و کار کند.

او که مادر و خواهرانش هم در زمینه حصیربافی، خیاطی و پخت کیک خانگی فعال و به کسب درآمد مشغول هستند می‌گوید بانوان در هر زمینه که فعالیت می‌کنند می‌توانند از توانمندی‌های خود استفاده کنند و به موفقیت دست یابند.

طلای سرخ کازرون در دست بانوی کارآفرین؛ از رنج تا گنج

برگزاری نمایشگاه و دوره‌های آموزشی رایگان برای بانوان روستایی و شهری از مهمترین اقداماتی است که این بانوی موفق برای جذب و شناسایی دختران و زنان مستعد در حوزه کارآفرینی و اشتغال انجام داده است.

او که اخیرا در همایش بین‌المللی زنان قدرتمند و موفق نیز به عنوان یک بانوی توانمند مورد تجلیل قرار گرفته به این دستاورد‌ها قانع نیست و هنوز هم رویا‌های شیرینی را در سر دارد؛ وقتی می‌خواهد درباره آرزوهایش سخن بگوید با اشتیاق و بی‌درنگ می‌گوید که گسترش صادرات طلای سرخ از شهر کازرون مهمترین هدفش است؛ این بانوی جوان چنان با لحنی آمیخته از ایمان و اراده در خصوص این هدف بزرگ صحبت می‌کند که گویا هیچ غیرممکنی برایش غیرممکن نیست.

ارسال نظرات