بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۹۹۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حاکمیت قانون در سازمان امور دانشجویان یک ضرورت است و در عمل به قوانین به روح و فلسفه قانون و لحاظ کردن اخلاق توجه شود.
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین سیمایی در آیین معارفه سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان و تکریم هاشم داداش پور، رئیس سابق این سازمان، بر رعایت قانون در تمام اقدامات این سازمان توأم با رعایت اخلاق و رضایت ارباب رجوع تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات دانشجویان و خانواده‌های آنان به سازمان امور دانشجویان صورت می‌گیرد، گفت: ارائه خدمات مبتنی بر قانون و با رعایت اصول اخلاقی و خوشرویی صورت گیرد و به نحوی تدبیر شود که زمان کمتری از ارباب رجوع گرفته شود.
سیمایی افزود: غیر حضوری کردن  و ارائه خدمات در قالب دولت الکترونیک اتفاق مهمی است که امروز در دنیا رواج دارد و در زمان کرونا هم به خوبی مورد تمرین قرار گرفت و باید رئیس سازمان امور دانشجویان تقویت این حوزه را با جدیت پیگیری نماید.
 
وزیر علوم رعایت قانون را ملاک اصلی انجام اقدامات در سازمان امور دانشجویان دانست و گفت: حتما در اجرای قانون و ضابطه قانونی به روح اصلی و فلسفه آن توجه شود و به گونه‌ای اجرا شود که مورد رضایت ارباب رجوع قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر در مواردی مجبور به وضع ضوابط و آیین‌نامه و بخشنامه و امثال آن هستید، حتما دقت کنید عطف به ما سبق نشود و وضع مقررات مبتنی بر اصول دینی، اخلاقی و فرهنگی ما صورت گیرد. 
سیمایی اظهار داشت: قانون را به نحوی اجرا کنید که اگر شما جای ارباب رجوع و متقاضی بودید از اجرای آن راضی باشید و در این مبحث، خوشرویی با متقاضی و اقناع او یک اصل است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان از زحمات و تلاش‌های مدیران و کارکنان سازمان امور دانشجویان قدردانی و اظهار امیدواری کرد:  شرایط به گونه‌ای پیش رود که شاهد یک زندگی با سطح رفاه مطلوب برای همه اقشار جامعه از جمله استادان، کارکنان و دانشحویان باشیم.
گفتنی است؛ برخی از رؤسای پیشین سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظرات