بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۰۱۵
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایرنا، علیرضا نورانی با بیان اینکه در دریافت پروانه‌های الکترونیک کسب و کار سهم زنان گلستانی افزایش یافت، اظهار کرد: ۴۸ درصد از افرادی که موفق به دریافت پروانه الکترونیکی کسب و کار شدند زن بودند.

وی ادامه داد: از آنجا که نرخ مشارکت اقتصادی زنان گلستانی در گذشته پایین‌تر از میانگین کشوری بود افزایش آمار بانوان در دریافت پروانه کسب و کار، نویدبخش روز‌های خوب و نشانه مشارکت بیشتر آنان در فعالیت‌های اقتصادی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با بیان اینکه گلستان در درخواست پروانه کسب و کار رتبه ۱۹ و در صدور پروانه رتبه بیستم را به خود اختصاص داده است، افزود: مراوه‌تپه با ۸۲ درصد، رامیان با ۷۵ درصد و بندرگز با ۷۱ درصد بیشترین سهم را در صدور پروانه کسب و کار الکترونیک به خود اختصاص دادند.

نورانی با بیان اینکه صدور پروانه‌های کسب و کار باید به سمت زنجیره‌های دارای ارزش بالا هدایت شوند، اظهار کرد: تلاش ما هدایت پروانه‌های کسب و کار به سه بخش گردشگری، کشاورزی و اقتصاد دریامحور است که با مداخله‌گری و ارائه نظر کارشناسی می‌توان افراد را براساس توان سرزمینی و میزان توجیه اقتصادی به سوی یکی از این بخش‌ها هدایت کرد.

وی بر لزوم توجه به مدیریت هوشمند بر سرزمین در صدور پروانه‌ها تاکید کرد و گفت: در صدور مجوز‌های کسب و کار باید از ابزار‌های جدید مانند هوش مصنوعی کمک گرفت و ملاحظات سرزمینی را لحاظ کرد.

ارسال نظرات