بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۰۱۷
بهرام سرمست با بیان اینکه در دعوای بین بخش خصوصی و دولت، طرفدار بخش خصوصی است، گفت: بخش خصوصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی به‌عنوان اولویت دولت وفاق ملی باید نقش‌آفرین باشد.
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

بخش خصوصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی نقش‌آفرین باشد

به گزارش بازار کار، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز شنبه ۲۸ مهرماه، در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با وی، با تأکید بر اینکه بخش خصوصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی به‌عنوان اولویت دولت وفاق ملی باید نقش‌آفرین باشد، گفت: اینجانب به‌عنوان نماینده دولت در دعوای بین بخش خصوصی و دولت، طرف بخش خصوصی هستم. 

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در گرو امنیت سرمایه‌گذاری است، افزود: در جلساتی که در نهادهای دولتی در مورد بخش خصوصی برگزار می‌شود، نمایندگان این بخش هم باید حضور داشته باشند. بین مقوله اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک پیوستگی وجود دارد و هر سه این موضوعات باید به شکل متوازن و هم راستا باشند تا منجر به توسعه پایدار و همه‌جانبه شود.

سرمست با بیان اینکه به‌عنوان نماینده دولت، طرف بخش خصوصی هستم، گفت: پیشرفت فعالیت‌های بخش خصوصی بدون وجود امنیت سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

استاندار آذربایجان‌شرقی به جایگاه مهم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: این کارگروه پس از شورای تأمین، قوی‌ترین نهادی است که مصوبات آن ضمانت اجرایی دارد و بنده نیز شخصاً در این جلسات حضور یافته و آن را در کف واحدهای صنعتی برگزار خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی باید پیشران دیپلماسی اقتصادی باشد، تأکید کرد: تبریز در حوزه دیپلماسی دارای جایگاه تاریخی و برجسته‌ای بوده و یکی از برنامه‌های مهم مدیریت استان در این حوزه، فعال کردن کریدورهای آزادراهی است.

یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این دیدار با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی جزو معدود استان‌هایی است که ۹۵ درصد اقتصاد آن متعلق به بخش خصوصی است، گفت: به دلیل اقتصادی بودن آذربایجان‌شرقی، تعامل بین دولت و اتاق بازرگانی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه نیازمند برگزاری جلسات تعاملی بین دستگاه‌های مختلف برای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در استان هستیم، اظهار کرد: فشار مالیاتی بر واحدهای صنعتی و تولیدی باعث فرار سرمایه‌گذاران از استان می‌شود.

ارسال نظرات