بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۰۲۵
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۵۵ نفر طی ۶ ماهه امسال براثر حوادث کار جان خود را در این استان از دست دادند.
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

به گزارش بازار کار به نقل از ایرنا مازندران، علی عباسی روز یکشنبه اظهار کرد: فوتی ناشی از حوادث کار طی ۶ماهه نخست امسال ۵۵ نفر، همگی مرد بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشت.


وی با بیان این که، از این موارد ۴۴ نفر متأهل و بقیه مجرد هستند، تصریح کرد: بر اساس آمار‌های موجود در ۶ماهه سال جاری سقوط از بلندی با ۲۳ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار و برق‌گرفتگی با ۲۱، جسم سخت با ۱۰ و سایر با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

عباسی افزود: در ۶ماهه نخست امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین و شهریورماه و کمترین آن با ۶ مورد در اردیبهشت‌ماه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های بابل با هشت، آمل با هفت، نوشهر و قائم‌شهر هر کدام با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های نکا، عباس‌آباد، رامسر، تنکابن، میاندورود و سوادکوه هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان اشاره کرد و گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۱۱ فوتی و سنین بیش از ۶۱ سال با ۶۱ فوتی کمترین آمار طی این مدت گزارش شده است. عباسی یادآور شد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی ۶ماهه امسال ۴۵۷ نفر شامل ۴۳۵ مرد و بقیه زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد افزایش داشت.

وی، ارزش‌نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه؛ آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

۵۵ فوتی براثر حوادث کار در مازندران

ارسال نظرات