بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۰۴۲
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

سخنگوی کمیسیون آموزش: دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب تأثیر قطعی معدل در کنکور موج ناامیدی میان دانش‌آموزان ایجاد کرده
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصویب تأثیر قطعی معدل و اصرار بر اجرای آن علیرغم اثبات ناکارآمدی این موضوع در تحقق عدالت آموزشی را ناشی از ورود غیرکارشناسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل غیرمرتبط با وظایف آن‌ها دانست و خواستار ورود رئیس جمهور به این موضوع شد
به گزارش بازارکار ؛ احسان عظیمی راد در نشست ، ۲۹ مهرماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت یحیی السنوار، خطاب به جبهه مقاومت در منطقه گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه از مبارزات جبهه حق علیه باطل تا ابد دفاع خواهد کرد و از مسئولان کشور خواستار پاسخ‌های بازدارنده علیه رژیم تروریستی و جعلی صهیونیستی هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان کشور آینده سازان این کشور هستند که به راحتی نباید با آینده آن‌ها بازی کرد، اظهار داشت: هر تصمیم نهاد‌های حاکمیتی اگر در شرایط عادلانه نباشد، نه تنها آینده ایشان را خراب بلکه امید و اعتماد آن‌ها به حاکمیت و نظام را خدشه دار می‌کند.
وی بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که باید سیاستگذار و تعیین کننده خط مشی مسائل فرهنگی و آموزشی کشور باشد، در اقدامی بی سابقه خود را به جای قوه مقننه در قانونگذاری گذاشته و نه تنها خود را پاسخگوی هیچ مرجع عمومی نمی‌داند بلکه با دخالت در قانونگذاری به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ که وظیفه مجلس شورای اسلامی است، ناامیدی و بی اعتمادی را به سطح جامعه به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو گسیل داشته است.
عظیمی راد ادامه داد: تصویب تأثیر قطعی معدل و اصرار بر اجرای آن علیرغم اثبات ناکارآمدی آن در تحقق عدالت آموزشی، ورود به تعیین سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که باعث عدم ورود نسل جوان نخبه در مرز استیصال شده، محرومیت دانش آموزان در کنکور کارشناسی و اخیرا محرومیت داوطلبان کارشناسی ارشد و احتمالا کنکور دکتری همه و همه باعث شده تا ورود غیرکارشناسانه این شورا را در مسائل غیرمرتبط با وظایف آن‌ها شاهد باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: اینجانب به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تذکر می‌دهم آنچه که اعضای کمیسیون آموزش مجلس در نشست اخیر با جنابعالی، متذکر شدند در لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرند و انتظار مدیریت قاطعانه ایشان را خواستاریم.
وی در ادامه با بیان اینکه معلمان کشور چشم و چراغ نمایندگان ملت و همه ما هستند و معلمی شغل انبیا است، عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد قول دادند که وضعیت معلمان خرید خدمات را به قرارداد کار معین قطعی کند؛ و وضعیت سایر وضعیت معلمان از جمله پیش دبستانی‌ها و نهضتی‌ها تکلیف شود.

عظیمی راد افزود: طرحی که اخیرا اینجانب با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس خدمت وزیر ارائه کردیم به طور کلی جدی گرفته و با ارائه آن به مجلس و رأی بالای نمایندگان، یک بار برای همیشه در نظام جمهوری اسلامی شاهد از بین رفتن این مشکلات برای معلمان باشیم.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه دانشگاه را مبدأ تحولات جامعه دانست و افزود: دانشگاه خوب باعث سعادت جامعه و دانشگاه بد موجب شقاوت جامعه می‌شود. نسل نخبه، بصیر، متعهد و مدیر جامعه در دانشگاه پرورش می‌یابد. یکی از ارکان مهم در دانشگاه‌ها مدیران هستند؛ بدون تردید انتخاب مدیرانی انقلابی، بصیر، شجاع، تحول خواه و پایبند به ارزش‌های اسلامی لازمه تحول در دانشگاه‌ها است.
وی اضافه کرد: اگر بنا است دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه تحقق دانشگاه‌های مسأله محور را مورد توجه قرار دهیم؛ اگر بنا است آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دچار تغییر و تحول اساسی شود و اگر بنا است دانشگاه‌ها در زمینه مهارت محوری و انسان سازی به عنوان یک کارخانه موفق در پرورش نیرو‌های جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و متخصص عمل کنند، یکی از ارکان اثرگذار مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها هستند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان در همین رابطه افزود: آقای سیمایی صراف در جلسات کمیسیون آموزش قول دادند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها بر مبنای شاخص‌های اسلامی و نگاه مدیریت انقلابی صورت پذیرد که این موضوع هیچ تناقضی با شعار وفاق ندارد. انتصابات این مدت باعث شده تا جو دانشگاه‌ها و مجموعه‌های انقلابی آزرده خاطر شود لذا به وزیر برای رفع این مسأله تذکر می‌دهیم.

ارسال نظرات