بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۰۸۹
رییس سازمان چای کشور گفت: تقریبا ۷۹ درصد از مطالبات چایکاران از سهم دولت و ۵۰ درصد از سهم کارخانجات پرداخت شده‌است.
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

 

حبیب جهانساز  اظهار کرد: روز گذشته، ۳۳ کارخانه افزون بر ۱۰۵ تن برگ سبز چای چایکاران کشور را خریداری کردند

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: علاوه بر سردی هوا برگ سبز چای نیز کیفیت خود را از دست داده و گیاه در مرحله گلدهی بوده که باید وارد مرحله زایشی شود و با پشت سرگذاشتن هرس پائیزه و زمستانه، سال آینده پربارتر ظاهر شود.

وی بیان کرد: از ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تن برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران گیلان و مازندران، ۴۰ درصد برگ سبز چای درجه یک و ۶۰ درصد درجه ۲ است، ضمن اینکه تاکنون ۲۸ هزار تن چای خشک تولید شده‌است.

رئیس سازمان چای کشور اضافه کرد: این میزان برگ سبز چای، به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال (۲۵ درصد سهم دولت و ۷۵ درصد سهم کارخانجات) خریداری شده که تاکنون تقریبا ۷۹ درصد از مطالبات چایکاران از سهم دولت و ۵۰ درصد از سهم کارخانجات پرداخت شده‌است.

امسال نرخ خرید هر کیلو برگ سبز درجه یک ۱۸۰ هزار ریال و برگ سبز درجه ۲ نیز ۱۵۰ هزار ریال اعلام شده‌ که به طور میانگین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.

بر اساس آخرین آمار در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد؛ وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است؛ برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پائیزه انجام می شود.

ارسال نظرات