بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۱۸
توسعه فناوری بر مبنای مزیت‌های منطقه ای البرز در کنفرانس به صورت ویژه دنبال می‌شود
رییس چهارمین کنفرانس ملی انجمن‌های علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران، گفت: چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران به میزبانی پارک علم و فناوری استان البرز و با عناوین فناوری‌های نوظهور، سازمان‌های نوآوری و توسعه پایدار ۱۶ و ۱۷ آبان برگزار می‌شود.
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

به گزارش بازارکار از روابط‌عمومی پارک علم و فناوری البرز ، مهدی عباسی در حاشیه نشست خبری کنفرانس در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این کنفرانس چندین هدف از جمله توسعه نوآوری و‌فناوری‌های مبتنی بر مزیت‌های منطقه ای وجود دارد که در استان البرز به صورت ویژه دنبال می‌کنیم. تبیین نقش و جایگاه سازمان‌های نوآور در توسعه پایدار، تأثیر فناوری‌های نوظهور بر توسعه پایدار و‌ زنجیره ارزش منطقه‌ای و بررسی تأثیر توسعه پایدار بر رویکرد نواحی نوآوری و‌ پهنه های فناوری از دیگر اهداف این کنفرانس است.
به گفته وی دو‌ زنجیره ارزش صنعت دارو‌ و‌ نساجی در استان البرز به صورت ویژه وجود دارد که برگزاری کنفرانس امکان استفاده از تجربیات دیگر فعالان این حوزه ها را فراهم می‌سازد.
رییس پارک علم و فناوری استان البرز اظهار کرد: این کنفرانس در سه دوره پیشین از سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان های مازندران، گیلان و یزد برگزار شده و‌ امسال نیز به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود که با رأی قاطع اعضای اکوسیستم نوآوری در سال گذشته به عنوان میزبان انتخاب شد.
 عباسی با اشاره به محورهای این دوره از کنفرانس اظهار کرد: جایگاه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در توسعه پایدار، نقش پارک‌های علم و فناوری در شکل گیری و توسعه فناوری‌های نوظهور، نهادهای تأمین مالی، فناوری‌های نوظهور و توسعه پایدار، نقش مراکز رشد، مراکز نوآوری و کارآفرینی در شکل گیری فناوری‌های نوظهور، نقش آموزش و پژوهش در شکل گیری فناوری‌های نوظهور و توسعه پایدار، فناوری‌های نوظهور و آینده زیست بوم نوآوری ایران، هم افزائی هوش مصنوعی و پارک‌های علم و فناوری، نقش نوآوری‌های اجتماعی، صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی در توسعه پایدار و توسعه زیست بوم نوآوری از مسیر دولت یا بخش خصوصی از محورهای ارائه مقالات این کنفرانس است.
ربیس پارک علم و فناوری استان البرز مخاطبین کنفرانس را شامل رؤسا، اساتید و دانشجویان کشور، واحدهای فناور، نوآور و دانش‌بنیان، مدیران عامل و کارشناسان صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور، فعالان اکوسیستم فناوری کشور، رؤسا، معاون و کارشناسان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری، خانه‌های نوآوری و شتاب دهنده‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی، سیاستگذاران، مدیران صنایع بزرگ، بخش‌های راهبردی توسعه فناوری و نوآوری و فعالان اکوسیستم فناوری کشور عنوان کرد.
به گفته عباسی حامیان مالی کنفرانس شامل بیش از ۲۰ پارک علم و فناوری کشور، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری، وزارت علوم تحقیقات، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صنایع بزرگ استان می‌باشند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به برگزاری ۹ پنل تخصصی در چهارمین کنفرانس ملی انجمن‌ علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآور گفت: با توجه به موضوعات و محورهای تعریف شده برای مقالات این پنل‌ها در طی دو روز برگزار می‌شوند و سعی شده به صورت ارائه و تعاملی صورت بگیرد.
نمایشگاه جانبی در حوزه نوآوری و‌فناوری ، رونمایی از تمبر ملی چهارمین دوره کنفرانس ملی انجمن‌ علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران و ارائه و رونمایی از پوستر مقالات در این کنفرانس انجام می‌شود.

ارسال نظرات