بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۳۱
سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی در گفتکو با بازارکار:
سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی ازپرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاددانشگاهی در کشور ذیل جز سه بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور خبر داد و اعلام کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد تسهیلگر، تسهیلات اشتغال زایی را در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان به متقاضیان پرداخت می‌کند و این طرح هم اکنون در جریان است.
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش بازارکار، مجتبی راهیمی رومنجان، اظهار کرد: اعتبار جهاد دانشگاهی برای سال جاری مبلغ 739 میلیارد تومان است که این مبلغ توسط دو بانک عامل قرض الحسنه مهر ایران به مبلغ 589 میلیارد تومان و بانک گردشگری مبلغ 150میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده در این پروژه، ایجاد دسترسی به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشورhttps://tek.mcls.gov.ir/ برای واحدهای جهاد دانشگاهی در کشور است که در این سامانه متقاضیان پس از ثبت نام، ارزیابی و تایید صلاحیت لازم، در فرآیند اخذ تسهیلات قرار می‌گیرند.
سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی افزود: از تاریخ 15 شهریور ماه و پس از دسترسی جهاد دانشگاهی به سامانه تک، در خواست 125 متقاضی به مبلغ 178 میلیارد ریال در سامانه مذکور ثبت گردید است و متقاضیان پس از فرایند ارزیابی و صلاحیت جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل جهاد دانشگاهی(بانک مهر ایران و گردشگری) معرفی می شوند.
او توضیح داد: 125 متقاضی حائز صلاحیت جهت اخذ تسهیلات به مبلغ 178 میلیارد ریال به بانک مهر معرفی شده است؛ از این تعداد، از اواخر شهریور ماه تا کنون بانک مهر مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال به 9 نفر از متقاضیان ثبت نامی تسهیلات پرداخت کرده است. از طرف بانک گردشگری تاکنون تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت نشده است ولیکن پس از مکاتبات و تعاملاتی که در سطح ستاد با بانک مذکور صورت گرفت، این بانک متعهد شده است در اسرع وقت تسهیلات مورد نظر را به متقاضیان معرفی شده پرداخت کند.
ابراهیمی رومنجان با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که نام جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد تسهیگر وارد تبصره 2 قانون بودجه شده است اظهار کرد: دسترسی جهاد دانشگاهی به سامانه تسهیلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هفته دوم شهریور برای این نهاد فراهم شده است، با این وجود توانسته ایم ده درصد اعتبار خود را محقق نموده و به صورت تسهیلات به متقاضیان ثبت نامی پرداخت نماییم و امیدواریم تا قبل از پایان سال تمام این اعتبار را جذب و متقاضیان دارای شرایط را به بانکهای عامل معرفی نماییم.

ارسال نظرات