بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۴۳
سرپرست دانشگاه ملی مهارت در دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی تأکید کرد:
دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور، با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و رؤسای دانشگاه‌های مهارتی کشور، به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد‌.
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، غلامرضا زمانی سرپرست دانشگاه ملی مهارت در «دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور» ضمن تقدیر از مسئولین و متولیان امر مهارت‌آموزی در کشور، به‌ویژه نگاه حمایتی وزارت علوم، آموزش‌های مهارتی و تربیت و آماده‌سازی نیروی کار را از شاخص‌های اصلی توسعه جوامع دانست و اظهار کرد: عدم انطباق بین آموزش‌ها و شایستگی و صلاحیت مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و جامعه هدف یعنی بازار کار عدم توفیق در دستیابی به وضعیت مطلوب اشتغال تحصیل‌کردگان دانشگاهی را  باعث می‌شود و این مسئله، ضرورت برگزاری چنین همایش‌هایی را دو چندان می‌کند.
زمانی افزود: موفقیت در مسیر پویایی جوانان و اشتغال‌زایی و کارآفرینی هماهنگی و پیوند بین سه رکن مهارت‌افزایی، صلاحیت حرفه‌ای و هدایت شغلی است و تقویت هر یک از این ارکان به صورت مجزا منجر به نتیجه موردانتظار نخواهد شد، زیرا این سه حوزه به مثابه سه ضلع یک مثلث، بر یکدیگر اثرگذار هستند.
وی در ادامه، ضمن تبیین چالش‌ها و موانع موجود در مسیر تحقق و تبلور شایسته هر یک از حوزه‌های ذکرشده، با اشاره به استقرار نظام کنسرسیوم‌ها در دانشگاه ملی مهارت، به عنوان طرحی مؤثر و کارگشا، تأمین نیروی انسانی بهنگام، تأمین نیروی انسانی بر محور شایستگی و صلاحیت و تأمین نیروی انسانی به صورت سفارش‌محور و بورسیه را سه مدل تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار در کنسرسیوم‌ها ذکر کرد.
سرپرست دانشگاه ملی مهارت همچنین این دانشگاه را در بحث ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان کار، امین و مورد اعتماد سازمان اداری و استخدامی خواند.
گفتنی است زمانی در حاشیه همایش مذکور از نمایشگاه دستاوردهای علمی و مهارتی و غرفه دانشگاه ملی مهارت در جنب سالن همایش بازدید و با دست‌اندرکاران برپایی غرفه‌ها گفت‌وگو کرد.

ارسال نظرات