بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۵۴
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خبر داد:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از تخصیص 1350 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 به شرکت‌های فناور استان خبر داد.
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴

به گزارش بازار کار، سید یاسر حسن پور گفت : اقتصاد دیجیتال مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر فناوری‌های نوین است که در آن فناوری‌های مبتنی بر ابزار دیجیتال، اصلی‌ترین عامل ایجاد ارزش برای افراد، سازمان‌ها و جامعه است.
حسن پور ضمن تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به لایه‌های مختلف اقتصاد دیجیتال بیان کرد: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در اولین لایه و لایه ی هسته اقتصاد دیجیتال صورت می پذیرد، بیشترین سرمایه گذاری های دولت و وزارت متبوع را به خود اختصاص داده است.
وی همچنین ضمن معرفی و توضیح مهمترین طرح های سرمایه گذاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصاد دیجیتال استان افزود: با به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت، دستگاه‌های هوشمند و فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیاء، امنیت سایبری، فضای ابری و هوش مصنوعی در این حوزه اقداماتی در استان صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌ توان به طرح های هوشمندسازی مانیتورینگ نیروگاه های خورشیدی، طرح هوشمندسازی معدن ذغال سنگ، توسعه نرم افزار پلاک خوان خودرو و ....، تسهیلات برای توسعه کسب و کار های حوزه فاوا و برگزاری جلسات هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد.
وی در ادامه بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای حوزه فاوا، شرکت های فناور و .. در قبال طرح دارای توجیه اقتصادی برای پروژه، محصول و یا خدمات با اعطای تسهیلات، حمایت مالی انجام می‌دهد. این حمایت طی یک فرآیند مدت دار و ساختار یافته تحت نظارت نهادهای متولی انجام می‌پذیرد که درپی ارزیابی و رصد طرح‌های ذیربط با رویکرد تثبیت و یا ایجاد اشتغال است.

ارسال نظرات