بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۶۸
معاون قوه قضائیه از استخدام ۱۰ هزار نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف کشور تا انتهای سال ۱۴۰۳ و یا اوایل سال آینده خبر داد.
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

به گزارش بازارکاربه نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی صبح امروز در سفر به کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارکنان شورا‌های حل اختلاف حق بزرگی به گردن دستگاه قضایی دارند، اظهار داشت: کارکنان این شورا‌ها خدمات زیادی به شکل افتخاری ارائه داده‌اند و بعضی از آن‌ها حدود ۲۰ تا ۲۲ سال سابقه کار دارند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی وظیفه دارد نسبت به تعیین تکلیف کارکنان شورا‌های حل اختلاف اقدام کند، گفت: یکی از کار‌های خوبی که در قانون جدید پیش‌بینی شده است، استخدام ۱۰ هزار نفر از این کارکنان است.

رئیس مرکز حل اختلاف کشور، بیان کرد: تلاش بر این است که با همکاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه تا انتهای سال ۱۴۰۳ و یا اوایل سال آینده، آزمون استخدامی این افراد برگزار شود.

بیشتر بخوانید

ثبت بالغ بر ۱۲ هزار پرونده در دادگاه‌های صلح استان کرمان

وی با بیان اینکه برای کارکنانی که از این طریق نیز استخدام نشوند، جای نگرانی وجود ندارند، افزود: آن‌ها به همان سبک سابق به کارشان ادامه می‌دهند و در شورا‌ها فعال خواهند بود.

صادقی با اشاره به اینکه پاداش آن‌ها افزایش پیدا کرده و به حد حقوق قانون کار رسیده است، بیان کرد: بیمه آن‌ها تداوم خواهد داشت تا سابقه آن‌ها کامل شود و به بازنشستگی نائل شوند.

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان شورا‌های حل اختلاف در سراسر کشور ۲۷ هزار نفر است، گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شورا‌های حل اختلاف در شورای‌های حل اختلاف روستایی مشغول به کار هستند که شاغل به حساب نمی‌آیند.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه از حدود ۱۹ هزار نفر دیگری که داریم تعدادی از آن‌ها از بازنشستگان هستند که آن‌ها نیاز به استخدام و ساماندهی ندارند، افزود: از حدود ۱۴ هزار نفری که داریم و نیازمند ساماندهی هستند ۱۰ هزار نفر استخدام می‌شوند و بقیه هم مانند سابق ادامه کار می‌دهند.

ارسال نظرات