بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۸۲
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: تسهیلاتی برای راه اندازی کسب و کار به افراد دارای مدرک مهارت محور جهاددانشگاهی اعطا می شود.
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷

لیلا اجلی در گفت و گو با بازار کار، با اشاره به اینکه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای افزایش اشتغال استان است، اظهار کرد: مشاغل خانگی بستری برای فعالیت و تولید ثروت توسط آن بخش از افرادی است که امکان فعالیت در خارج از خانه و محل کار را ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی کمک مهمی برای دولت‌ها است، افزود: فعالیت تولیدی در بخش مشاغل خانگی، افراد را از دریافت کننده یارانه‌های دولتی از محل مالیات به پرداخت کننده یارانه به دولت ها تبدیل کرده و بر میزان شاخص تولید ناخالص ملی و تولید ناخالص داخلی تاثیر دارد.

 

این مسئول با اشاره به فعالیت دبیرخانه ارائه تسهیلات جزء ۳ بند ب تبصره ۲ معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشکاهی زنجان، ادامه داد: سهم جهاددانشگاهی زنجان از این اعتبارات 129 میلیارد ریال بوده و افراد متقاضی می‌توانند پس از ثبت‌نام با کسب آموزش‌های لازم در مسیر اخذ مجوز کسب و کار قرارگرفته و سپس جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

 

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان زنجان تصریح کرد: این تسهیلات به فراگیران دوره های آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی که مدرک مهارتی خود را دریافت کرده و توانایی راه اندازی کسب و کار برای خود را دارند، قابل اعطا است و تاکنون فراگیران دوره هایی از قبیل طلا و جواهر سازی، برنامه نویسی، طراحی لباس، پرورش قارچ خانگی و .... توانسته اند مجوزهای لازم را دریافت و در سامانه "تک" ثبت نام کنند. دیگر متقاضیان نیز می توانند برای دریافت تسهیلات با مراکز آموزشی معاونت آموزش و کارآفرینی این واحد برای آموزش و دریافت تسهیلات ارتباط داشته باشند.

ارسال نظرات