بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۳۱۹۷
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : عدم استفاده از نیروهای غیر بومی باعث عدم گردش نخبگان می شود. نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : عدم استفاده از نیروهای غیر بومی باعث عدم گردش نخبگان می شود.
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

به گزارش بازارکار از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد بهرامی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی از منطقه عسلویه در استان بوشهر با تاکید براینکه خاصه در مناطقی با پتانسیل تولید و اشتغال بالا تناسبی معقول بین نیروهای بومی و غیر بومی برقرار باشد اظهار داشت : پارس جنوبی قطب اقتصادی و انرژی کشور به شمار می رود که بخش عمده گاز کشور را تولید می کند و صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه عسلویه مستقر شده است  نقش مهمی در اشتغال‌زایی ، درآمد زایی و ارز‌آوری برای کشور دارد .
بهرامی با اشاره به نقش و مشکلات نیروهای غیر بومی افزود : همه جای ایران سرای من است این کشور با عسلویه ، خزر ، دنا و دیگر نقاط پر ظرفیت های میهن ، یک پیکر واحد می شود که  همدلی نیروهای بومی با غیر بومی و استفاده درست از تخصص ها سبب رشد و توسعه بهتر و بیشتر کشور می شود.
وی در تمجید از مردم بوشهر گفت : این دیار  مردمانی خونگرم و میهمان نواز دارد با داشتن پتانسیل های فراوان و ظرفیت های بزرگ در حوزه انرژی ، می تواند با تدبیر مدیران مربوطه علاوه بر فرزندان بوشهر ، بخش زیادی از مشکل اشتغال جوانان جنوب و استانهای همجوار را مرتفع کند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد : شایسته و منطقی نیست جوانانی که عمدتا از استانهای همجوار و اغلب غیره صنعتی در زمان راه اندازی و مراحل ابتدایی احداث مجتمع ها  متحمل زحمات و سختی های زیادی شدند و نقش مهمی ایفا کردند در زمان بهره برداری و مراحل استخدام ، تنها به بهانه تعدیل و بومی گزینی صددرصدی ، اخراج و از کار بیکار شوند.
بهرامی اضافه کرد: این کم توجهی باعث عدم چرخش نخبگان باعث پایین آمدن کیفیت کار می گردد، ضمن اینکه تجربه این نیروها سرمایه‌ای‌ست که نباید براحتی آن را نادیده گرفت و برای تامین آینده شغلی کارگران فصلی و مقطعی باید چاره اندیشی شود تا در کنار گردش چرخه اقتصادی کشور ، چرخه زندگی این کارگران عزیز نیز روان و مقبول بچرخد.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس در پایان به دیدار خود با جوانان و فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد شاغل در عسلویه و مناطق نفتی و گازی جنوب و *در حمایت از حق و حقوق مادی و معنوی نیروهای غیر بومی ، خطاب به مسئولین مربوطه  بیان کرد : ضمن خرسندی از دیدار با فرزندان استان و دیارم و تشکر از همکاران خونگرم و میهمان نواز بومی منطقه و مدیران دلسوز ، اما میزان شوق و استقبال گرم عزیزان هم استانی از خادم خود در مجلس ، حکایت از نوعی غریبگی یا همان غم غربت و دوری از خانواده را می داد.
وی در ادامه افزود :هم استانی های شاغل در این مناطق در این دیدار ، گویا بعد از مدتها احساس می‌کردند جایی و شخصی هست که دغدغه ها و درد دلها و مشکلات آنها را بشنود . شوق امیدوارانه این عزیزان این نکته را به من یادآوری کرد که یادم باشد ، نماینده و خادم این هم استانی های شریف و پرتلاش که بخشی از فرزندان ایران اند نیز هستم و امیدوارم بتوانم و بتوانیم مشکلات آنها و دیگر کسانی از فرزندان میهن که در شرایط مشابه و دور از خانواده هستند را مرتفع نماییم.

برچسب ها:

ارسال نظرات