بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۲۳۱
در دومین روز نخستین سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان همدان، مجتمع خدمات فنی، آموزشی و آزمایشگاهی سفال و سرامیک جهاد دانشگاهی همدان افتتاح شد.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان همدان، مهدی میرزاپور رییس جهاد دانشگاهی همدان امروز پنجشنبه ۳ آبان در حاشیه این افتتاح، گفت: با افتتاح این مرکزخدمات فنی مشاوره‌ای به هنرمندان و فعالان عرصه سفال و سرامیک ارائه خواهد شد.
همچنین سیدرضا صالحی‌ امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تلاش است با تشکیل یک دفتر و میز تخصصی در وزارت میراث، مسئله صنایع دستی بویژه سفال و سفالگری پیگیری شود. در همین رابطه، همکاران ما مصمم هستند این هنر را به ایران و دنیا معرفی کنند. ضمن اینکه جلساتی با وزارت صمت در این رابطه و در موضوع رفع موانع صادرات صنایع دستی برگزار شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم استان همدان و شهرستان‌های آن و نیز شهر جهانی لالجین را به سراسر ایران و جهان بشناسانیم، افزود: آموزش مستمر به جوانان در استان‌های مختلف برای صنایع دستی  این دیار ضرورت قطعی است.
وی با بیان اینکه همکاران ما تلاش می‌کنند استادکاران این شهر جهانی را به سایر استان‌ها معرفی کنند، خاطرنشان کرد: باید یک دانشکده، آموزشکده یا مرکز علمی برای تربیت جوانان جدید برای جایگزینی استادکاران و نیروی قدیمی در استان همدان و لالجین راه‌اندازی شود تا هنر سفالگری شهر جهانی لالجین از استمرار فارغ نشده و همواره شاهد تداوم هنر سفالگری این شهر باشیم.
صالحی امیری لازمه تداوم هنر سفالگری شهر لاجین را تربیت استادکاران جدید دانست و ادامه داد: شهر لالجین یکی از شهرهای بدون بیکار کشور بوده که از سایر شهرهای دیگر نیز دارای تعداد زیادی  نیروی کار است و برای آنان نیز اشتغال ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی فقط یک تولید نیست بلکه خلق یک هنر به دست هنرمندان است، خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت شغلی و بیمه هنرمندان سفال گر این شهر امری ضروری بوده تا لابه‌لای سختی‌ها کمر آنان خم نشود.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه باید بازار مناسب را برای تولیدکننده و سفالگران صنایع دستی لالجین ایجاد کنیم تا بتوانند سفال خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنند، گفت: همه مسئولین باید به فکر مطالبات مردم باشند چرا که مردم ما کارآمدی مسئولین و رفع و حل مشکلات را درخواست دارند.
مهدی میرزاپور افزود: خدمات آموزشی برای ارتقای دانش و مهارت هنرمندان در طول سال از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش خدمات آزمایشگاهی نیز این مرکز کنترل کیفیت محصولات سفال و سرامیک را برعهده دارد تا محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای جهانی بوده و به گسترش صادرات این محصول کمک کند.
وی بیان کرد: این مرکز به محققان و پژوهشگران این حوزه مشاوره‌های فنی می‌دهد تا محصولات به روزتر با ویژگی های خاص جهانی تولید شود.


ارسال نظرات