بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۲۴۵
رییس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال فارغ التحصیلان استان از اولویت های کاری این سازمان قرار گرفته است.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

دکتر هادی مدبری در گفت و گو با خبرنگار بازارکار اظهار کرد: جهاد دانشگاهی امسال برای اولین بار برای استفاده از منابع جزء(۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که تسهیلات در نظر گرفته شده به صورت قرض‌الحسنه است و از سوی دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک گردشگری پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات صرفا برای افرادی است که فاقد شغل دائمی و رسمی همچون مشاغل دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و یا بیمه‌های کارفرمایی هستند و به افرادی که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده کرده اند، تعلق نمی‌‌ گیرد.

دکتر مدبری با بیان این که تاکنون ۷۰نفر از متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات در مرحله بررسی و تایید هستند، اظهار کرد: این ظرفیت، فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت و خدمات‌دهی به متقاضیان کار است و جهاد دانشگاهی آموزش های لازم و مشاوره‌های مختلف برای متقاضیان تسهیلات را در سطح استان ارائه می‌دهد.

رییس جهاد دانشگاهی استان خاطرنشان کرد: امروزه یکی از حوزه‌های تولید و کارآفرینی، توجه به اشتغال خانگی است که از تنوع بالایی برای ایجاد اشتغال و نوآوری در تولید دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری کارگاه های مهارت آموزشی برای فارغ‌التحصیلان و کارجویان در بخش مشاغل خانگی که توسط سازمان جهاد دانشگاهی گیلان انجام شده است به طور مستمر نشست های مختلفی در همین خصوص، سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و همچنین استانداری گیلان برگزار کرده است تا بیشترین خدمات رسانی انجام شود.

وی راه اندازی دبیرخانه اجرایی تسهیلات جز ۳ بند ب تبصره ۲ شرکت در جلسات استانداری، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، ارسال پیامک برای متقاضیان را از جمله اقدامات و برنامه های اجرایی این سازمان عنوان کرد و افزود: اولویت اول انتخاب متقاضیان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانش آموختگان بیکار است.

دکتر مدبری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی استان گیلان با فراخوان و تهیه بروشور جهت اطلاع رسانی و راه اندازی کارگاه های آموزشی کسب و کار تلاش مضاعفی در جهت تحقق این اهداف انجام داده است و امید می رود در آینده نزدیک فارغ‌التحصیلان بیکار بیشتری با اخذ تسهیلات در نظر گرفته مشغول به کار شوند.

ارسال نظرات