بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۳۲۷
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: چشم انداز سرانه فضاهای آموزشی کشور در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش هشت و سی و نه صدم متر مربع تعریف شده، این در حالی است که میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان گیلان پنج و چهل و چهار صدم متر مربع  است.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲

علی دقیق در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور بدون ارتقای جایگاه آموزش و پرورش هرگز قابل تصور نیست، اظهار کرد: اگر انتظار ارتقاء کشور در ابعاد مختلف را داریم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها، افزود: توجه به آموزش و پرورش در مصوبات کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ضروری است و نقش مدیران آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مهم و اساسی است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با بیان اینکه در اعتبارات استانی باید توجه جدی به مقوله آموزش و پرورش شود، خاطرنشان کرد: چشم انداز سرانه فضاهای آموزشی کشور در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش هشت و سی و نه صدم متر مربع تعریف شده، این در حالی است که میانگین سرانه فضاهای آموزشی استان گیلان پنج و چهل و چهار صدم متر مربع  است. برای رسیدن به میانگین مورد انتظار سند تحول بنیادین تقریبا باید نهصد هزار مترمربع در استان گیلان فضاهای آموزشی جدید احداث کنیم.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و با تاکید بر بهره‌برداری مطلوب از فضاها و تأسیسات گرمایشی مدارس در فصل سرد سال، خواستار رعایت دقیق دستورالعمل‌های نگهداری و راه‌اندازی تأسیسات مکانیکی و برقی فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی و اهتمام جدی به نکات، توصیه‌ها و موارد پیشگیرانه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به راه اندازی موتورخانه شوفاژ در فصل سرد سال، بیان داشت: سرویس‌های لازم برای مشعل قبل از راه اندازی مجدد باید به صورت کامل انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع مدرسه یاری تصریح کرد: توسعه فرهنگ مدرسه یاری یک ضرورت است و باید تلاش شود از ظرفیت اولیاء و مسئولان در مدیریت و تعالی مدرسه به درستی استفاده شود.

 

ارسال نظرات