بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۳۳۰
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در آیین پایانی نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای «سدید» بیان کرد: مطالعه و رقابت، دو هدف رویداد «سدید» است. امیدواریم این رویداد که برای نخستین بار برگزار می‌‌شود، بتواند فضای مطالعه را در کشور افزایش دهد.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴

به گزارش بازارکار، آیین پایانی نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای «سدید» امروز دوشنبه، هفتم آبان در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.
علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در این مراسم بیان کرد: یکی از وظایف دانشگاه در کنار تولید علم، جامعه‌پذیر کردن حیات جمعی است که رقابت یکی از عناصر مهم در آن است؛ باید رقابت سالم را در جمع دانشجویان نهادینه کنیم‌.
وی ادامه داد: این رویداد در ۱۵ شهر برگزار شد و امروز شاهد مرحله نهایی مسابقات بودیم. کار مطالعه و خواندن کار بزرگی است که از دانشگاه انتظار می‌رود به این امر توجه داشته باشد.
کلانتر مهرجردی افزود: مطالعه و رقابت دو هدف رویداد «سدید» است. امیدواریم این رویداد که برای نخستین بار برگزار می‌‌شود، بتواند فضای مطالعه را در کشور افزایش دهد. سازمان ترویج مطالعه و نشر در پی همین امر است و یکی از مصادیق آزادی بیان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های فرهنگی تعداد کثیر مراکزی است که در حوزه نشر فعالیت می‌کنند. 
توسعه علمی؛ پیش‌نیاز توسعه کشور 
مسعود حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم بیان کرد: بدون توسعه علمی، کشور توسعه نمی‌یابد و توسعه علمی سبب توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه علمی به هویت علمی ما جان می‌دهد و هرچه قدر بتوانیم در این زمینه تلاش کنیم ارزشمند خواهد بود. باید پژوهش‌ها هدفمند و کاربردی باشد و تشویق کنیم دانشجویان پژوهش‌هایی کنند که به درد جامعه می‌خورد. 
حبیبی اضافه کرد: امیدوارم دانشجویان نو ورود مخاطبان جهاددانشگاهی باشند و تلاش کنیم ارتباط بیشتری با آن‌ها برقرار کنیم. 
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونسیتی گفت: ما امروز با اهریمنان و اشغالگرانی مواجه هستیم که برای انسانیت ارزشی قائل نیستند و به مراکز مختلف حمله می‌کند. رژیم صهیونسیتی به کشور ما تعرضی داشت و ما وظیفه داریم قوی شویم و بهترین راه قوی شدن، تلاش علمی است. 
استقبال پرشور دانشجویان از مسابقات «سدید»
حامد اکبرزاده، دبیر مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای «سدید» در این مراسم بیان کرد: این مسابقات در طرح جدید ارائه می‌شود و علاوه بر پایان‌نامه و کتاب، مقاله، پژوهش و... هم اضافه شد که شاهد استقبال خوب دانشجویان بودیم و تعداد شرکت‌کنندگان دو برابر سال گذشته شد. 
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات در ۲۱ واحد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برگزار شد. ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان مرحله مقدماتی خانم‌ها و ۴۶ درصد آقایان بودند. 
اکبرزاده افزود: هدف نهایی این مسابقات احترام به علم، دانشگاه و کاظم‌ آشتیانی‌ها، مسعود علی محمدی‌ها و رویان است و تجلیل و تعظیم دانش و آگاهی است و گامی کوچکی در جهت این مسیر بوده است. 
۸۰۰ شرکت‌کننده در مسابقات «سدید»
سید محمود مصباح، داور بخش نهایی مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای «سدید» در این مراسم بیان کرد: این مسابقه در دوره‌های مختلف در سطح استانی و نیمه نهایی برگزار شد و ارائه‌های امروز برگزیدگان از حدود ۸۰۰ نفری است که در این مسابقه شرکت کردند. 
وی ادامه داد: ارائه‌ها به صورت شفاهی است و هدف اصلی این برنامه این است که کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های خوب موجود معرفی شود و به ثمر و کاربرد برسد و در کنار آن گفتمانی بین دانشجویان و نسل جدید شکل بگیرد. 
مصباح افزود: این برنامه یک مسابقه دانشجوی است که ۱۰ دانشجو مطالب خود را در سه دقیقه ارائه می‌دهند؛ در این فضا برد و باخت و قهرمانی معنا ندارد و همین که شما دانشجویان در این مسابقه شرکت کردید، برنده هستید. 
علی منتظری، بهاره نصیری، مصباح، محمدمحسن غفوریان، روح‌الله فتحی داوران بخش نهایی مسابقات سه دقیقه‌ای «سدید» بودند. 
محبوبه شفیعی، کارشناس ارشد مهندسی پزشکی از واحد دانشگاه امیرکبیر نفر نخست این برنامه با ارائه سه دقیقه‌ای پایان‌نامه «زخم پوش پایه هیالورونیک اسید با قابلیت رهایش از نیتریک اسید جهت درمان زخم‌های دیابتی» بیان کرد: امروزه به دلیل سبک زندگی خطر ابتلا به دیابت بسیار زیاد است و در صورت شدت این بیماری و زخم، قطع عضو تجویز می‌شود. من زخم‌پوشی را ساختم که قابلیت ساماندهی به زخم را دارد و به بهبود و ترمیم زخم‌های دیابتی کمک می‌کند. طراحی این زخم پوش برای تولید انبوه به مواد اولیه ساده و در دسترس نیاز است.  
این شرکت‌کننده از هیئت داوران چهار کارت سبز و یک کارت زرد دریافت کرد.
نسرین اکبری، دانش‌آموخته دکتری کشاورزی اصلاح نباتات از دانشگاه ارومیه نفر دوم این برنامه با ارائه پایان‌نامه «رآورد ارزش اصلاحی صفات زراعی، توسعه شاخص‌های انتخاب برای بهبود عملکرد دانه و تجزیه پروفیل اسیدهای چرب آفتابگردان تحت شرایط تنش خشکی» بیان کرد: تأمین استقلال و امنیت هر کشور مدیون سیاست‌های کلان در حوزه پدافند عامل و غیر عامل است. با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک است، چالشی در تولید مواد غذایی دارد.
وی ادامه داد: سرانه مصرف روغن کشور بسیار بالا است و ما سومین کشور وارد کننده روغن و هفتمین وارد کننده دانه‌های روغنی هستیم؛ بنابراین عرضه روغن‌های آلوده در بازار سبب به خطر افتادن امنیت و سلامت است. ما صد دانه روغنی از مراکز سراسر دنیا جمع آوری کردیم و با استفاده از داده‌ها و آمارها در راستای انتخابی صحیح تلاش کردیم و توانستیم افزایش بازدهی داشته باشیم‌.
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران دو کارت سبز، دو کارت زرد و یک کارتون قرمز دریافت کند.
نرگس رحیمی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه زنجان با ارائه پایان‌نامه «ساخت و ارزیابی پانل چند لایه تحت خلا با هسته بلنکت آیروژل نانو متخلخل» بیان کرد: زمین و اقیانوس‌ها به شدت در حال گرم شدن هستند و با ذوب شدن یخ‌ها هزاران ویروس خطرناک وارد آب‌ها می‌شود.
وی افزود: استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تأمین انرژی سبب گرم شدن زمین می‌شود. راه مؤثر برای کنترل گرمایش، کنترل انرژی در ساختمان‌ها با استفاده از عایق‌های حرارتی است. من در پایان‌نامه خود توانستم عایقی را تولید کنم که می‌تواند از خروج مقدار زیادی از گرمایش جلوگیری کند.
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران چهار کارت سبز و یک کارت زرد دریافت کند.
راحیل گلفام، دانش‌آموخته دکترای رشته زیست‌شناسی فیزیولوژی گیاهی از دانشگاه الزهرا (س) با ارائه پایان‌نامه «اثر تنش خشکی بر ویژگی‌های نشاسته و کیفیت نانوایی دو رقم گندم نان» بیان کرد: حدود یک سوم مردم دنیا در مناطق خشک زندگی می‌کنند و ما شاهد افزایش گرمایش جهانی و مناطق خشک در جهان هستیم. این پدیده تا سال ۲۰۳۰ کشورهای زیادی را درگیر خود می‌کند.
وی افزود: گندم یک گیاه استراتژیک است. باید علاوه بر کیفیت گندم بر کیفیت نانوایی‌ها هم کار شود تا باعث شود بر میزان تولید و بهره‌وری در تولید گندم اثر بگذارد. 
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران دو کارت سبز، دو کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کند.
آروین فرج‌الله اصفهانی، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ارائه کتاب «دوپامین مولکولی با خواص شگفت‌انگیز» بیان کرد: ما انسان‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانیم برای مدت طولانی خوشحال باشیم زیرا ساختار ذهنی ما اینگونه طراحی شده است. مولکول دوپامین عامل لذت‌ها و انگیزش ما است.
وی افزود: این مولکول ساختار و کارکرد خاصی دارد. این هورمون در بدن هر فرد به مقدار خاصی وجود دارد و بعد از هر تجربه لذت‌بخش سطح دوپامین از حالتی که دارد خارج می‌شود و به مقادیر بالاتر می‌رسد. ما بعد از هر تجربه لذت‌بخش کمی ناراحت‌تر از تجربه قبلی خواهیم بود. دوپامین یعنی عدالت و نظم در طبیعت یعنی بعد از هر سختی یک آسانی وجود دارد و به بیان قرآن «فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرًا».
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران سه‌ کارت سبز و دو کارت زرد را دریافت کند.
فاطمه معقول، دانش‌آموخته کارشناسی امور تربیتی دانشگاه فرهنگیان اراک با ارائه کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» بیان کرد: سال ۱۳۵۰ برای اولین بار طرح انسان ۲۵۰ ساله از زندگی ائمه(ع) از نگاه مقام معظم رهبری مطرح می‌شود. در این کتاب انسان ۲۵۰ ساله تعبیری از زندگی دوازده امام معصوم(ع) است که عمر ۲۵۰ ساله دارد و به روایت یک کل و اتفاقات زندگی هر یک از امامان(ع) به صورت خطی می‌پردازد و تعریف می‌کند. 
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران سه کارت سبز دو کارت زرد دریافت کند.
مریم معظمی گودرزی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه لرستان با ارائه کتاب «یادت باشد» بیان کرد: این روزها که طوفان سهمگین فرهنگ غربی، ستون‌های فرهنگ ما را به لرزه درآورده است، کلید واژه‌هایی مثل ایثار، شهادت و خانواده در حال کمرنگ شدن است.
وی ادامه داد: واژه شهید ما را یاد هشت سال دفاع مقدس می‌اندازد. کتاب «یادت باشد» زندگینامه شهید مدافع حرم دهه هفتادی است که زندگی زنی و شوهری را روایت می‌کند که مرد تلاش می‌کند تا برای دفاع از حرم حضرت زینب‌(س) به سوریه برود. این کتاب عاشقانه‌ترین کتاب درباره مدافعان حرم است و با این کتاب متوجه می‌شویم که فداییان حضرت زینب(س) فرقی نمی‌کند چه نامی داشته باشند همگی شبیه به هم هستند و با پایان کتاب تازه می‌فهمیم که اول راه هستیم.
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران چهار کارت سبز و یک کارت زرد دریافت کند.
نگار رحیمی، دانش‌آموخته کارشناسی رشته شیمی محض دانشگاه لرستان با ارائه کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» بیان کرد: ویکتور فرانکل در جنگ جهانی دوم به اردوگاه کار اجباری آلمان منتقل شد و از تجربیات خود از زندانیان تعریف می‌کند که بسیاری از افراد جان خود را از دست می‌دادند. او در این کتاب سؤالی مطرح می‌کند که چه چیزی باعث شده است این تعداد از افراد زنده بمانند و چه معنایی سبب زنده ماندن آن‌ها شده است؟ این کتاب به ما می‌آموزد که معنا چقدر به تاب‌آوری انسان کمک می‌کند و با هدف معنادرمانی می‌توان دلیلی برای زنده ماندن پیدا کرد.
وی افزود: هدف اصلی انسان، یافتن معنایی از زندگی است و به قول نیچه کسی «چرایی» برای زندگی دارد، می‌تواند هر «چگونه‌ای» را تحمل کند.
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران چهار کارت سبز و یک کارت زرد دریافت کرد 
معین میرزاجانی، دانش‌آموخته دکتری رشته دامپزشکی دانشگاه شهرکرد با ارائه کتاب «اخبات» بیان کرد: اخبات یعنی یک خضوع و دلشکستگی درونی در برابر خداوند. خداوند در قرآن می‌فرمایید رحمت خداوند به محسنین نزدیک است. هدف ما برای رسیدن به خالق دور و مسیر سخت است.
وی افزود: همه ما فرعون هستیم که مصرهای ما کوچک و بزرگ می‌شود. اسلام تنها مکتب در جهان است که حتی از گناه هم انتظار پاداش دارد در صورتی که همراه با اخبات باشد.
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران چهار کارت سبز و یک کارت زرد دریافت کند.
محمد صداقتی جهرمی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی فناوری دانشگاه تهران با ارائه کتاب «هنر رزم» بیان کرد: از زمانی که اجداد ما دور یک آتش جمع شدند و ایده‌های خود را برای شکار مطرح کردند تا همین الان به موضوع هنر رزمی توجه داشتند. این کتاب در قرن پنجم قبل از میلاد به رشته تحریر درآمده است. سنتزو ژنرال چینی در این کتاب، یک سری از اصول و قواعدی را مطرح می‌کند و می‌گوید بهترین رزم‌ها، رزم‌هایی هستند که بدون پیروزی به دست بیایند. 
وی ادامه داد: هنر رزم باعث می‌شود تا اصل انطباق را در زندگی خود یاد بگیریم. آسمان، زمین، فرمانده، روش و هماهنگی پنج محور این کتاب است. در تدوین استراتژی‌های زندگی باید یک‌چشم میکروسکوپ و چشم دیگر تلسکوپ باشد. رزم یک هنر است و باید هنرمندانه از آن استفاده کنیم.
این شرکت‌کننده توانست از هیئت داوران چهار کارت سبز و یک کارت زرد دریافت کند.
در انتهای این مراسم افراد برتر نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای «سدید» معرفی شدند؛ مریم معظمی گودرزی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه لرستان به عنوان نفر اول، محمد صداقتی جهرمی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی فناوری دانشگاه تهران به عنوان نفر دوم و محبوبه شفیعی، کارشناس ارشد مهندسی پزشکی از واحد دانشگاه امیرکبیر به عنوان نفر سوم از سوی هیئت داوران اعلام شدند.
همچنین در انتها از واحد‌های برگزیده برگزارکننده مسابقات ملی ارائه سه‌دقیقه‌ای «سدید» و هیئت داوران تقدیر شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات