تازه ها
به گزارش بازارکار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست که در محل این اداره کل برگزار شد، به اهمیت کار تولیدکننده در شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: تولیدکننده در این کشور مانند سرباز مدافع مرزها و جلوگیری از ورود دشمن و تروریستها است که ایستاده تا ارز از کشور خارج نشود، با تولید کالای ایرانی مایحتاج خانواده ها را تامین کند و سرمایههای کشور مورد حفاظت قرار گیرند، لذا هر تولیدکنندهای که سلاح تولیدش را پایین بگذارد راه را برای ورود کالای خارجی باز کرده است.
محمدحسین زاده اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی نیز مانند سربازان وطن در حال جنگ برای دفاع از اقتصاد کشور، ارتقای سرمایه ها و حفظ متخصصان و خلاقان در قالب تولید کالای ایرانی و توسعه خدمات هستند.
وی تولید ملی را از جنس تعصب و هویت ملی دانست و گفت: مصرف کننده بعد دیگر تولید ملی است، به این معنا که اگر مصرف کننده ایرانی نسبت به مصرف کالای داخلی تعصب نداشته باشد، اگر کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیح دهد، اگر اسیر برندها شود و در جنگ روانی برندها پولی که باید برای رفع نیازها هزینه شود را به کالاهای خارجی اختصاص دهد، او هم اجازه ورود تروریست اقتصادی را به کشور داده است.
حسین زاده ادامه داد: در بعد دیگر تولید ملی، مسئولان و سیاستگذاران حوزه اقتصاد و تولید هستند که باید به نحوی عمل کنند که تولید ملی به لحاظ کمی و کیفی رشد یابد، نه آنقدر به تولیدکننده فشار وارد آوردند که انگیزه خود را برای تولید از دست بدهد، نه آنقدر اجازه واردات کالا به کشور دهند که تولیدکننده داخلی توان رقابت با تولیدکننده خارجی را از دست بدهد.
وی بیان کرد: بعد دیگر این مربع که تکمیل کننده آن است، رسانهها هستند، جشنواره تولید ملی و رسانه نیز بر همین اصل پایه گذاری شده است، این ضلع از مربع تولید ملی، متاثر از سه ضلع دیگر است، رسانه میتواند مصرف کننده را به مصرف کالای ایرانی تشویق کند، تولیدکننده را به سرمایه گذاری و رشد تولید ترغیب نماید، با تذکر و هشدار، حاکمیت را در تنظیم تولید و بازار واردات و صادرات تذکر بدهد و هدایت کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ثمره جشنواره تولید ملی و رسانه باید افزایش تولید ملی، استقبال بیشتر از مصرف کالای ایرانی، افزایش سرمایه گذاری در حوزه تولید باشد، بخش تولید در استان باید آنقدر جذابیت داشته باشد که به واسطه نقش آفرینی درست دولت، مصرف کننده و تولیدکننده، سرمایه کذار خارجی سرمایه اش را برای افزایش و رشد تولید به کشورمان اختصاص دهد.
حسین زاده به تنوع ابزارهای رسانهای اشاره و بیان کرد: امروزه رسانه آمیخته با هنر است و یک داستان، یک کاریکاتور، یا یک گزارش طنز دلنشین می تواند اثرگذار باشد، رسانه های رسمی می توانند گفتمان تقویت و حمایت از تولید ملی، ایجاد تعصب در مصرف کالای ایرانی و غیرت در مصرف کننده و تولیدکننده را ایجاد نمایند.
وی اظهار کرد: جشنواره تولید ملی و رسانه بهانهای برای ایجاد یک پیوند جمعی ملی در راستای حمایت از تواید داخل است، مدیران جشنواره مزبور همت کردهاند تا به این تعصب اهالی رسانه نسبت به تولید ملی آفرین گفته و رسانه های برتر در این زمینه را تشویق کنند که این مسیر درست را در جهت حمایت از تولید طی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین به انتخاب درست نام تجاری برای بخش تولید اشاره کرد و گفت: استفاده از واژگان بیگانه و غیرفارسی در حوزه صنعت و صنف ریشه تاریخی دارد، اما امیدواریم به همت خانه صنعت معدن و تجارت همان طور که با وجود ۶ هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی به خودکفایی در تولید رسیده ایم، با انتخاب نام فارسی برای برندهای تجاری نیز به خودکفایی در حوزه فرهنگ دست یابیم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست به محورهای هفتمین جشنواره تولید ملی و رسانه گفت: تبیین و ترویج کارآفرینی، حمایت از تولید ملی، چالشهای تولید و اقتصاد مقاومتی محورهای این دوره بوده که "ناترازی انرژی" به عنوان محور ویژه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.
فیروز ابراهیمی افزود: اهمیت این جشنواره برای خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی بالا است، پارسال استقبال خوبی از این جشنواره شد و امسال نیز در همین راستا یکی از اعضای هیات رئیسه خانه شامل رئیس کمیسیون جوانان به صورت خاص مسئولیت هدایت گری این جشنواره را برعهده گرفته است.
مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره تولید ملی و رسانه خراسان رضوی اول دیماه سال ۱۴۰۳ است.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات