بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۶۲۹
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ایجاد فرهنگسرای بازار را فرصتی برای آموزش فرهنگ کسب و کار دانست و گفت: بسیاری از بازاریان در طول عمر خود به مراکز تفریحی قدم نگذاشتند و برای آن‌ها دوره آموزشی فروش بیشتر، حرفه‌ای شدن در کسب‌وکار، اخلاق در کسب‌وکار یا توسعه فردی گذاشته نشده است، بنابراین در این فرهنگسرا باید به آن بپردازیم.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مصطفی نباتی نژاد در خصوص طرح ایجاد فرهنگسرای بازار اظهار کرد: فرهنگسرای بازار کار‌های مختصری انجام می‌دهد، اما خیلی نوپاست و هنوز کار‌ها را عمیق پیش نبرده است؛ به‌عنوان مثال مشکل تجهیزاتی و منابع انسانی دارد و به علت نوپا بودن باید روی مأموریت‌ها و برنامه‌ها اجماع‌سازی کند.

وی افزود: ضرورت ایجاد فرهنگسرا در این است که اگر بازار را با حدود ۸۰۰۰ واحد صنفی بدانیم که در هر کدام از آن‌ها به‌طور مثال حداقل ۵ نفر مستقر هستند، حداقل یک روز محله با ۳۰ هزار نفر ساکن داریم و این در حالی است که بسیاری از محله‌های ما محله شب و تعلقات ما خیلی وقت‌ها کمتر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌طور مثال در هر جای این شهر که ساکن هستید، تعلق خاصی به آن دارید، اما با توجه به اینکه دوباره صبح به محل کارتان بازمی‌گردید، پس تعلق بیشتری به محل کار دارید؛ حالا بازار کاملاً رها بوده است یعنی فرهنگسرا نداشته و مخاطبان اینجا از هر قشری شامل پیر، جوان، دختر و پسر نیاز به آموزش، توانمندسازی، پشتیبانی رفاهی و تفریحی و خدماتی دارند.

درباره پژوهش در بازار یا بازارشناسی باید دوره گذاشته شود

وی بیان کرد: بسیاری از بازاریان در طول عمر خود به مراکز تفریحی قدم نگذاشتند و برای آن‌ها دوره آموزشی فروش بیشتر، حرفه‌ای شدن در کسب‌وکار، اخلاق در کسب‌وکار یا توسعه فردی گذاشته نشده است، بنابراین در این فرهنگسرا باید به آن بپردازیم.

نباتی نژاد گفت: درباره پژوهش در بازار یا بازارشناسی نیز باید دوره گذاشته شود، چراکه آن‌ها معرفتی نسبت به محل استقرار خود ندارند که بازار چه سابقه‌ای دارد و چه روایت‌هایی درون آن بوده است، بنابراین مقرر شده است که فرهنگسرای بازار به این مسائل بپردازد، اما اینکه چقدر به آن پرداخته شود محل نقد و قضاوت خواهد شد.

وی در این خصوص که مدیران فرهنگی شهر تا چه اندازه مشتاق ایجاد این فرهنگسرا هستند؟ بیان کرد: مدیریت حوزه فرهنگی شهرداری در حال حاضر آن را در اولویت ۵۰ یا ۱۰۰ می‌داند؛ سازمان فرهنگی در حال حاضر رویدادمحور و برگزارکننده رویداد‌ها در عرصه شهری است، یعنی بسیاری از مراکز فرهنگی شهر فرسوده، در دست مرمت یا به‌گونه‌ای است که جامعه سازمان فرهنگی را از مراکز، مخاطبان و ارتباط چهره به چهره به این سمت آورده است که در آن مقداری تدبر و تعمق است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این‌که می‌گویم کاری در اولویت نیست، علت آن میزان وقت‌گذاری مدیران، میزان تخصیص اعتبارات، توجه و ادبیاتی است که آن‌ها در رسانه‌ها استفاده می‌کنند. رسانه‌ها آنچه مدیران فرهنگی شهرداری طی این سه سال گفته‌اند را باید تحلیل محتوا کنند که کدام موضوعات را بیشتر تکرار کردند، چه چیزی برای آن‌ها اهمیت بالا و چه چیزی برای آن‌ها اهمیت پایینی داشته است.

وی تأکید کرد: بازار اهمیت زیادی دارد، نمی‌گویم به سایر مسائل اهمیت داده نشود، اما هنوز اولویت بازار را متوجه نشده‌ایم، در حالی که به نظر من بازار قلب شهر است و اگر برای آن اتفاقی بیفتد، شهر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات