بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۴۰۱۳
مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب و کار مخابرات گفت: الگوهای جدید زندگی، کسب و کار و خدمات رسانی با استفاده از فناوری‌های نوظهور و تحولاتی که امروزه در عرصه دیجیتال رخ داده امکانپذیر است و الگوهای اقتصادی دیجیتال نیز این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد.
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

به گزارش بازارکار، یاسر باقری امروز در نشست هم اندیشی و هم آفرینی نهضت جهادی توسعه اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه با استفاده از اقتصاد دیجیتال می‌توان سطح اقتصادی استان‌ها را ارتقاء داد، گفت: هم اینک دیجیتال تمام سکوها و کیفیت زندگی مردم را تحت و شعاع قرار داده است و دیگر نمی‌توان از قدرت سخن راند اما مولفه‌های قدرت در عرصه دیجیتال را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال با اقتصاد دیجیتال شدنی است، گفت: الگوهای جدید زندگی، کسب و کار و خدمات رسانی با استفاده از فناوری‌های نوظهور و تحولاتی که امروزه در عرصه دیجیتال رخ داده امکانپذیر است و الگوهای اقتصادی دیجیتال نیز این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد.

باقری تصریح کرد: اگر امروز در حوزه اقتصاد دیجیتال نتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم در آینده مرزهای دیجیتال که اساسی‌ترین و اصلی‌ترین مرزهای ما خواهد بود را از دست خواهیم داد؛ هنگامی که مقوله شکست انحصار در عرصه دیجیتال مطرح می‌شود برند مخابرات ایران با بیش از ۵۰ سال قدمت با حرکت خود را نو کرده و به صنعت اقصاد کشور کمک کند.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب و کار مخابرات اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران که در اقتصاد دولتی به رتبه هشتم در ارتباطات ثابت دست یافت پس از خصوصی سازی و اجرای سیاست‌های غلط در این حوزه و نزول رتبه در اینترنت ثابت و سیار ، توانست مسائل و مشکلات را با زایش پرقدرت نشان تجاری همراه اول ارتقاء دهد و شرکت را به سودآوری برساند بطوریکه امروز یک سوم درآمد حوزه مخابرات در بخش ارتباطات سیار است.

باقری گفت: با ظهور فناوری‌های نو شرکت مخابرات می‌تواند اپراتور اشیاء، خدمات ابری، حوزه‌های حمل نقل و سلامت ایجاد کند؛ همچنین با اجرای طرح دیجیتما ( طرح نهضت جهادی توسعه اقتصادی دیجیتال) کارگروه مرتبط با آن را در استان‌ها با حضور نخبگان منطقه راه اندازی کرد تا از روی یک نقشه به کوتاه‌ترین مسیر برای افزایش سهم استان در درآمد ناخالص ملی فکر شود و در استان گیلان نیز این کارگروه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: گرچه شرکت مخابرات خصوصی و نیمه خصوصی شده است اما مردم به این نشان تجاری اعتماد دارند که می‌تواند به توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور کمک کند؛ لذا باید از همه ظرفیت‌های موجود دنیا استفاده کرد و قدم‌های بعدی را برپایه توانمندی‌های خود برداریم و همراستا و همگام با کشورهای دنیا عمل کرده و خود را در شبکه ارزش جهانی جانمایی کنیم.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب و کار مخابرات ایران اظهار کرد: در تعامل با حوزه های مختلف توانستیم در شهر هوشمند، کشاورزی هوشمند، سلامت هوشمند، اینترنت اشیاء به موفقیت های خوبی دست یابیم و به استانهای مناطق نیز اجازه داده می شود از ظرفیت‌های درون استانی در حوزه استارتاپی و فناوری کمک گرفته و برای شاخه‌های مختلف یک بازارگاه در درون مخابرات شکل گیرد.

باقری تصریح کرد: اگر امروز از فناوریها و بازی‌های جدید عرصه دیجیتال عقب بمانیم؛ آینده را از دست خواهیم داد.

ارسال نظرات