تازه ها
مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان گفت: نگاه ما در طرح ایران ۱۴۴۰ صرفاً کار پژوهشی و مطالعاتی نیست بلکه به دنبال جریان سازی هستیم تا کارآفرینی به طور جدی از سوی بانوان دنبال شود.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدینژاد مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان در رویداد نقش بانوان کارآفرین در نقشه پیشرفت کشور با محوریت هم اندیشی و هم افزایی بانوان تولید کننده و کارآفرین در راستای ایجاد کسب و کارهای بزرگ با تجمیع همه توانهای خرد اظهار داشت: باید به سمت کسب و کارهای بزرگ در هر منطقه و هر محلهای برویم، کسب و کارها باید بر اساس نقشه پیشرفته استانی و منطقهای شکل بگیرد.
وی ادامه داد: باید کسب و کارها در مناطق و محلههای مختلف شهر شناسایی و طراحی شود، آن وقت است که میشود یک بازوی توانمند و یک ظرفیت اثرگذار و نقاط راهبردی ایجاد کرد.
مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان با اشاره به طرح ایران ۱۴۴۰ گفت: باید از ظرفیت فرهیختگانی و بانک حوزههای تخصصی بهرهمند شویم و ناظر به همان عرصههای تخصصی بانوان، پروژههای بزرگ اقتصاد محور را طراحی کنیم.
وی افزود: سالهاست که کارآفرینان به دنبال ایجاد فضا و فرهنگ کارآفرینی در کشور هستند ما امروز فضای کارآفرینی را خیلی جدی میبینیم.
سعیدی نژاد تاکید کرد: نگاه ما در طرح ایران ۱۴۴۰ صرفاً کار پژوهشی و مطالعاتی نیست بلکه به دنبال جریان سازی و گفتمانی هستیم تا کارآفرینی به طور جدی از سوی بانوان دنبال شود.
مریم اردبیلی مدیرکل بانوان شهرداری تهران نیز در این نشست با تاکید بر ایجاد فرهنگ تولید و کارآفرینی گفت: همه ما برای اینکه زنان بتوانند با حفظ زنانگی تأثیرگذاری در فضاهای اقتصادی داشته باشند باید فرهنگسازی کنیم.
وی بیان داشت: زنان به شدت خلاق هستند و اثر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری بر روی مسائل دارند که باید از این ظرفیتها بهره برد.
مدیرکل بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه زنان تنها برای شغلهای تعیین شده اداری و کارمندی نیستند گفت: زنان توانمندی حرکت به سمت تولید و کارآفرینی را دارند، الگو و کارآفرینی یکی از مهمترین مسائل است که باید بر روی آن سیاستگذاری شود.
وی تاکید کرد: زنان استعداد ایجاد فرهنگ تولید و نگاه خلاق به کسب و کار را دارند همچنین زنان در کنار نقشهای همسری و مادری در الگو سازی برای کارآفرینی نقش آفرین هستند.
اردبیلی با بیان اینکه برای ارتقای زنان بحث کنشگری اقتصادی و تولید باید مورد توجه قرار گیرد گفت: یک بانوی مولد اقتصادی مصرف کننده صرف نخواهد بود بلکه در عرصه تولید و کارآفرینی نیز تأثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: باور اینکه بحث زنانگی با مصرف گرایی گره خورده در جامعه باید بازنگری شود و قدم ما در این زمینه تغییر ذهنیت و نگرش بانوان است و سپس تغییر نگرش خانوادهها است و در این زمینه باید از دختر نوجوان خود آغاز کنیم.
مدیرکل بانوان شهرداری تهران بر آگاهی از کسب و کارهای خرد و متوسط تاکید کرد و گفت: زنان مزیتهای اقتصادی بسیاری در اقتصاد مدرن و صنعتی شدن دارند که باید از امکانات بهرهمند شوند ضمن اینکه باید به چالشها و فرصتها شغلی با هوش مصنوعی برای بانوان توجه داشت چرا که این امر یک تیغ دولبه است که بسته به نحوه برخورد ما به هوش مصنوعی دارد.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات