السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۵۵۹۰

سیاست دریامحور می‌تواند اشتغال خوبی در بخش ترانزیت ایجاد کند

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

 

 

نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحورگفت: تحقق سیاست های  توسعه دریامحور می‌تواند اشتغال و درآمد خوبی در بخش ترانزیت ایجاد کند .

عبدالعلی‌زاده در دومین روز از سفر سه روزه خود به گیلان در حاشیه بازدید از بنادر انزلی و کاسپین اظهار کرد: بازدید شب گذشته از بندر آستارا نیز نشان داد این بندر نیازمند لایروبی است و پس از گذشت ۹ ماه از توقف فعالیت دریایی آن به علت انباشت رسوبات، اکنون لایروب مستقر شده و بزودی عملیات لایروبی این بندر آغاز خواهد شد و پیرو آن شاهد پذیرش کشتی در بندر آستارا خواهیم بود.

وی گفت: بندرانزلی هم اکنون ظرفیت پذیرش ۱۰ میلیون تن کالا در سال را دارد و برای بندر کاسپین نیز ظرفیت ۱۵ میلیون تن کالا در سال پیش بینی و حوضچه‌ این بندر احداث شده و هم اینک یک میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.

وی اظهار کرد: با افزودن ظرفیت بندر امیرآباد به بنادر انزلی و کاسپین شاید بتوان برای سال ۲۰۲۵ به کشور روسیه اعلام کرد بنادر ایران در کرانه خزر ظرفیت تخلیه و بارگیری نزدیک به ۲۰ میلیون تن کالا را دارند. این بار می تواند از طریق حمل و نقل ترکیبی به بندرعباس منتقل شده و از طریق کشتی به مقصد نهایی ارسال شود و برای نخستین بار کریدور شمال - جنوب فعال و بهره‌برداری از آن آغاز شود.

نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور تاکید کرد: در این‌ مسیر نقاط ضعف حمل نقل ترکیبی راه‌آهن، بنادر، کشتیرانی، تخلیه، انتقال‌بار و نظایر آن برای نخستین بار آزمایش خواهد شد. جابجایی و انتقال آزمایشی این ۲۰ میلیون تن‌بار آزمایشی نقاط ضعفمان را مشخص می‌کند تا برای رفع آن اقدام کنیم.

عبدالعلی‌زاده اضافه کرد: این آزمایش هم برای دنیا فرصتی جدید در جغرافیای ایران ایجاد می‌کند تا بتوانند بارهای خود را از این مسیر منتقل کنند.

وی اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۵ هم با اتصال بنادر شهید بهشتی و چابهار به شبکه راه‌آهن کشور ظرفیت دیگری به اقتصاد دریامحور کشور اضافه می‌شود و در این مدت فرصت داریم ظرفیت بندر کاسپین را حداقل تا ۱۰ میلیون تن افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: در سیاست توسعه دریامحور این مسائل باید به طور جدی دنبال شود تا در پایان ۲۰۲۵ و آغاز ۲۰۲۶ بتوانیم ۴۰ میلیون تن بار روسیه را تحویل گرفته و به خلیج فارس و دریای عمان منتقل کنیم، این امر می‌تواند یک اقدام بزرگ برای کشور ما باشد و اشتغال و درآمد خوبی در بخش ترانزیت ایجاد کند و آغاز بهره‌برداری از راهبرد جغرافیایی کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیاست توسعه دریا محور قدم بلندی است که امسال برای نخستین بار برداشته شد و امیدواریم بتوانیم در این قدم عملکرد موفقی داشته باشیم.

 

ارسال نظرات