تازه ها
محمد حسین هوشنگی اظهار کرد: بیش از ۴۹ درصد از کل مرسولات وارده به پست، بسته و امانتهای پستی بوده است.
وی عنوان کرد: پست گیلان طی ۹ ماه گذشته پنج میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۴۳ مرسوله از استان به مقصد سایر نقاط کشور صادر کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد دارد.
وی استان گیلان را از استانهای پرترافیک در ارسال مرسولات پستی اعلام کرد و افزود: این استان به لحاظ حجم ترافیکی مرسولات پستی رتبه هفتم کشور را دارد. شناسایی نیازهای منطقهای هر شهرستان، افتتاح دفاتر پست روستایی، حمایت از کسب و کارهای آنلاین در حوزه صنایع دستی از اقداماتی بوده که علاوه بر آن تسهیل خدمات به کسب و کارهای نوپا؛ ترافیک مرسولات پستی استان و نرخ درآمدی پست را افزایش داده است.
وی با اشاره به اقلیم منحصر به فرد گیلان که این استان را به قطب تامین محصولات راهبردی کشاورزی کشور تبدیل کرده است، گفت: عدم وجود صنایع بستهبندی و تبدیلی در استان همچنین نبود برندسازی در محصولات و تولیدات کشاورزی موجب شده بسیاری از تولیدات کشاورزی و راهبردی استان بدون ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان از استان خارج و سهم بزرگی از مبادلات ریالی آن نصیب دلالان و واسطهگران شود.
وی عنوان کرد: از اینرو پست استان باید با رویکرد حمایت از تولیدات بومی و محلی و نیز کسب و کارهای خرد و خانگی به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید و مصرف با تکیه بر شبکه گسترده توزیع در سراسر کشور نقش بازارسازی این محصولات را بر عهده گیرد.
هوشنگی ادامه داد: پست گیلان با انعقاد قرارداد با بیش از ۱۸۰ فروشگاه آنلاین، ۶ باجه پستی مجازی _ وب سرویس؟ را راه اندازی کند که افزایش ۴.۵ برابری ترافیک محصولات حاصل از تجارت الکترونیک را در زمینه توسعه خرده فروشی آنلاین، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال تجربه کند.
به گفته وی، با دستیابی به این مهم علاوه بر حذف واسطهگری و ایجاد ارزش افزوده برای تولید کنندگان؛ مصرف کنندگان نیز از تنوع و مقرون به صرفه بودن قیمت رقابتی این تولیدات نفع میبرند.
ارسال نظرات