
تازه ها

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی کمیته امداد، حسین فتاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در خصوص انواع پرونده های مددجویان از نظر موضوعی، اظهار کرد: نوع پروندهها با توجه به پیشرفتی که در حوزههای مختلف به خصوص فناوری اطلاعات وجود دارد قطعا متفاوت از گذشته است.
وی در خصوص ارائه خدمات حقوقی به افراد تحت حمایت کمیته امداد، افزود: اگر چه خدمات حقوقی از سوی کمیته امداد ارائه میشود اما ما به دنبال این هستیم که با انجام تحقیقات، عمده موضوعاتی که فراوانی دارند را احصا کرده و در راستای همین موضوعات آموزشها و تدابیر ویژهای را برنامهریزی و اجرا کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با دستگاههای مربوطه داشته و در چند پروندهای که با این موضوعات پیش آمده بود همکاری خیلی ویژهای صورت گرفت.
فتاحی خاطرنشان کرد: همانگونه که مطرح شد کمیته امداد در برنامهریزی امسال خود آگاهیرسانی را در دستور کار دارد و مقرر شده است که به صورت غیر حضوری در سال ۱۴۰۴ آموزشهایی را مختصر کوتاه و به بیان ساده تدوین و تنظیم کرده و در اختیار جامعه هدف خود قرار دهیم. آموزشها به صورت راحت و در بستر گوشیهای موبایل و فضای مجازی خواهد بود که دسترسی مددجویان به مطالب به آسانی باشد.
وی تصریح کرد: موارد مربوط به جرائم نوین و سایبری افزایش پیدا کرده و کل سیستم قضایی کشور را که بررسی کنید شاهد افزایش کلاهبرداری اینترنتی و بحثهایی مانند استفاده از اسناد هویتی یک فرد به بهانه فعالیت اقتصادی و ثبت شرکت گسترش پیدا کرده است. به همین دلیل، پیشگیری و آموزش در دستور کار ما در کمیته امداد قرار دارد چرا که بر این اعتقادیم به هر میزان که افراد از موضوعات مختلف مطلع باشند به همان میزان جرائم کاهش پیدا میکند.
فتاحی گفت: میانگین زمان به نتیجه رسیدن پروندهها متفاوت است اما ما تلاش میکنیم که این روند در کوتاهترین زمان انجام شود چرا که برخی از مددجویان به واسطه همین اتفاق و رفع مشکلات حقوقی به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج می شوند
ارسال نظرات