
تازه ها

به گزارش بازارکار ازخبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضوان حکیمزاده پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای راهبری نماد در اردبیل اظهار داشت: در طرح نماد تمام تلاش همکاران ما بر این است تا فضای بانشاطی را در مدارس برای دانشآموزان به دور از آسیبها ایجاد کنند، اما به دور از گزارشدهیها، انتظار میرود فعالیتها خروجی مناسب و مطلوب همراه با شاخصهای تعیین شده به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: متأسفانه جنس گزارشهای ارائه شده در جلسات عمدتا عملکردمحور است در حالی که گزارشها باید به نحوی باشد تا ما حرکت از نقطه ضعیف تا رسیدن به نقطه مثبت را به صورت دقیق رصد کرده و نتایج آن را بیان کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اختلالی در جامعه دانشآموزی کاهش و یا افزایش یافته باید علل و عوامل آن به صورت دقیق مشخص شود که نمونه مطرح شده در جلسات عمدتا بروز برخی آسیبها است که اگر نتوانیم آنها را کنترل کنیم یعنی همه مجموعه با شکست روبهرو شده و آموزش و پرورش همراه با شرکا نتوانسته به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
حکیمزاده ضرورت افزایش بهرهوری در همه حوزهها و کاستن از آسیبهای اجتماعی را با دقت کار مشاوران و بررسی حالات روحی و روانی دانشآموزان در فضای دانشآموزی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یکی از آسیبهای جدی رفتار و نگرش ما است که نمونه آن را در استخدام آموزش و پرورش و حذف تعدادی از قبولشدگان در قالب ماده 19 شاهد بودیم که بیش از 19 هزار جوان این مملکت که از خروجی آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی عبور کرده بودند در رسیدن به نقطه استخدام آموزش و پرورش با کد 19 روبهرو شده و به نوعی آنها را کنار گذاشتیم.
وی اضافه کرد: بنده به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه و با تجربه چندین سال مشاوره اعتقاد دارم که در قالب اجرای طرح نماد باید اعتماد کامل تمامی دانشآموزان را به روند اجرای این طرح فراهم کنیم و در کنار آن گام به گام کارها را پیش برده و زمینه ارائه اطلاعات دقیق همراه با توجه به آموزش کیفی خانوادهها را مورد دقت و توجه قرار دهیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رئیس جمهور کشورمان به اندازه تمام رئیس جمهورهای گذشته در 6 ماه گذشته به صورت تخصصی در حوزه آموزش و پرورش و آسیبهای آن ورود پیدا کرده و حتی نظر دقیق و کارشناسی ارائه میکنند که امیدواریم در قالب طرح محیط مثبت یادگیری بسیاری از آسیبها و دغدغهها را برطرف کنیم.
حکیمزاده در ادامه یادآور شد: در این زمینه به دور از ارائه آمارهای جزیره ای و یا گلخانهای، بهتر است توجه ما به نظام تعلیم و تربیت صحیح همه دانشآموزان باشد تا به نوعی احساس تعلق آنها را در این بستر فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: هر چند مبنای دینی و اعتقادی نیز در این موضوع بسیار مهم است اما بهتر است در بحث تربیت نسل آینده زمینه احساس تعلق و ارزشمندی را به نحوی برای نسل آینده مهیا کنیم که آنها خودشان را در فضای مدرسه موجودی با ارزش و دارای کرامت ذاتی ببینند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر دانشآموز ما این احساس تعلق، کرامت و عزت نفس را پیدا کند قطعا با روحیه مضاعف و احساس مسئولیت در عرصههای مختلف گام برداشته و بسیاری از آسیبها به حداقل میرسد.
حکیمزاده افزود: گام اول در بهداشت روانی ایجاد حس ارزشمند بودن در بین دانشآموزان است که این امر به دور از خودپنداری منفی، آثار مثبتی را در وضعیت رو به جلوی تربیتی فراهم میآورد.
وی با قدردانی از همراهی مشاوران در ارائه حس بهتر و برتر برای دانشآموزان، در فضای تحصیل از زحمات و تلاسهای آنها قدردانی کرد.
انتهای پیام/131/.
ارسال نظرات