
تازه ها

رییس سازمان اداری استخدامی کشور در آیین امضای تفاهمنامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام ابلاغ سند نقشهراه دولت هوشمند، گفت: «در این سند تکالیف تمام دستگاهها برای تحقق دولت هوشمند مشخص شده است.»
به گزارش وزارت ارتباطات، «علاالدین رفیعزاده» با اشاره به اهمیت رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده دولت، افزود: «اگر خروجی تلاش کارگزاران دولتی رضایتمندی مردم نباشد مانند دویدن روی تردمیل، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.»
او مسئله دولت هوشمند از ۳ دهه گذشته را نداشتن وحدت فرماندهی و عدم استفاده بهینه مردم از این خدمات عنوان کرد و افزود: «سازمانها و وزارتخانههای مختلف در سالهای گذشته هر کدام در این حوزه به سویی میرفتند و همیشه شاهد بههمریختگی فرآیندهای دولت هوشمند بودیم.»
رفیعزاده با اشاره به اینکه در ماههای گذشته برای اصلاح این مسائل فکر شده است، گفت: «کارگروهی از معاونان وزارت ارتباطات، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد که حاصل این نشستها نقشهراه دولت هوشمند بود که دیروز توسط معاون اول رییسجمهوری ابلاغ شد؛ این سند میتواند نقطه شروع بسیاری از تحولات باشد و سرعت هوشمندسازی خدمات دولت را افزایش دهد.»
رضایتمندی مردم با واگذاری فرایندها به بخش خصوصی
او افزود: «در این سند کارگروهی تعریف شده که حتی بهصورت هفتگی جلساتی برای پیگیری و حل مشکلات برگزار میکند تا بتوانیم شاهد تحقق اهدافی باشیم که در دولتهای گذشته تاکنون موفق نبودیم و در دولت وفاق به آن برسیم.»
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به نقش بخش خصوصی در این حوزه، معتقد است: «هر چه دولت نقش راهبری برعهده داشته باشد و فرآیندهای اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند در این مسیر بهتر حرکت میکنیم و رضایتمندی مردم نیز بهدست میآید.»
او افزود: «بههمینمنظور در طرح سامانه فوریتهای اداری (فواد) از شرکت ایرانسل دعوت به همکاری شده است و هماکنون این سامانه استقرار یافته و با شماره ۱۲۸ بهصورت آزمایشی راهاندازی میشود.»
آگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات