
تازه ها

به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان آموزش فنیوحرفهای، «علیرضا منادی سفیدان» با اشاره به بالابودن بهرهوری آموزش در سنین سه تا چهار سال، گفت: مفهوم آموزش برای کودکان در عصر کنونی تغییر کردهاست و جمعیت هفت میلیون و نیم، سه تا شش ساله در کشور به دنبال کسب آموزشهای نوین از جمله کدنویسی، فناوری کوانتوم و هوشمصنوعی هستند.
وی، خاطرنشان ساخت: کودکان زیر سیزدهسال در اولین قطعه از تأمین زنجیره آموزش، با سازمان ملی تعلیموتربیت زیر نظر آموزشوپرورش، در بخش میانی با سازمان آموزش فنیوحرفهای و دانشگاهها و در نهایت با دانشبنیانها در پایان این زنجیره، سروکار دارند.
رییس کمیسیون آموزش، ادامه داد: در کشور ما، افراد موفق بسیاری وجود دارند که مهارتشان را از خانواده به ارث بردهاند و از سنین کودکی به یادگیری و کسب مهارت پرداختند که همین موضوع راهاندازی سامانه درخواست مهارتآموزی برای طیفهای مختلف جامعه و همچنین گسترش دامنهی مهارتآموزی در ابعاد و سنین مختلف را ضروری میکند.
وی با اشاره به اقدامات حمایتی مجلس در گسترش دامنهی مهارتآموزی، بیان داشت: از جمله گامهای مهم برداشتهشده، میتوان به تصویب رتبهبندی معلمان، تدوین اساسنامه جدید برای سازمان آموزش فنیوحرفهای و ایجاد سه منبع درآمد پایدار، برای این سازمان اشاره کرد.
منادی سفیدان در پایان سخنان خود، خواستار رفع مشکلات مواد ۲۸ گانه اساسنامه در سازمان و انتقال آن برای تجدیدنظر به مجلس شد.
اشتغال به کار ۵۸ درصد از کارآموزان کارجو بر اساس سامانه رصد اشتغال
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای، ضمن ارائه توضیحاتی از سیاستها و راهبردهای جدید این سازمان، از راهاندازی شبکه آموزشهای مهارتی در جهت گسترش دامنهی این آموزشها خبر داد و گفت: ۴۰ درصد از کارآموزانی که به این سازمان، مراجعه میکنند، کارجو هستند و از بین این کارجویان ۵۸ درصد آنان بر اساس رصد سامانه اشتغال، جذب بازار کار میشوند.
«غلامحسین محمدی» با تأکید بر استقرار نظام صلاحیتحرفهای، تصریح کرد: شناسایی و معرفی یکصدوسی فرصت سرمایهگذاری و راهاندازی ۱۸ مرکز آموزش فنیوحرفهای هیأت امنایی و ۴ مرکز سنجشصلاحیتحرفهای از اقدامات انجام شده این سازمان براساس سیاستهای در نظر گرفتهشده در اساسنامه و با رویکرد تقاضامحوری، مشارکتجویی و تسهیلگری بر مبنای پیوند آموزش با صنعت و آینده شغلی، میباشد.
به گفته وی، رتبهبندی مربیان در چهار سطح مربی پایه، ارشدمربی، سرمربی و استاد مربی، تدوین شدهاست که تا پایان سالجاری، اجرا خواهد شد و همچنین راهاندازی ۶۰ مرکز هیأت امنایی و ۱۰ مرکز سنجشصلاحیتحرفهای، مورد هدف برنامههای این سازمان، قرار گرفتهاست.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری مسابقات مهارت را موضوع ترویجی مهم در گسترش اهمیت مهارتآموزی، خواند و ادامه داد: این دوره از مسابقات ملی مهارت با مشارکت بنگاههای اقتصادی در اصفهان به عنوان پردیس مهارت بهصورت متمرکز برگزار خواهد شد.
وی با بیان این موضوع که سومین دوره مسابقات مهارت کارگران در حال برگزاری است، خاطرنشان ساخت: ۲۲۰کارگر و صنعتگر ماهر از ۲۲ استان و یکصد شرکت در این دوره از مسابقات کارگران در کرمان در حال رقابت با هم میباشند.
محمدی در پایان این جلسه با اشاره به عایدات پایین این سازمان از منابع مالی در نظرگرفته شده در اساسنامه، خواستار الزام استقرار نظام صلاحیتحرفهای در دو بخش کارگری توسط کارفرمایان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش دولتی، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، ایجاد صندوق توسعهی مهارت برای حمایت کارآموزان و و اعتباربخشی به گواهینامههای مهارتی این سازمان شد.
ارسال نظرات