
تازه ها
شهرداری موظف به نظارت بر تمام تاکسیها است/ ساماندهی مسافربرهای شخصی ضرورت فوری دارد

وی با تأکید بر اینکه بزهها ریشه اجتماعی دارند، حمل و نقل عمومی را بستری مهم در این زمینه دانست و ادامه داد: مسئله مسافربرهای شخصی موضوعی است که مربوط به امروز یا سالهای گذشته نیست؛ بلکه دهههاست که در شهرهای ایران این موضوع به عنوان یک عارضه دیده شدهاند، بارها طرحهای ساماندهی برای آنها گذاشته شده است و حداقل دو نوبت در شهر تهران، ساماندهی مسافربرهای شخصی صورت گرفت و بیش از ۵۰ هزار خودرویی که تحت عنوان مسافربر شخصی کار میکردند، تحت نظارت سازمان تاکسیرانی درآمدند و متأسفانه مسئله بیکاری منجر شده تا استفاده از خودروهای شخصی برای مسافرکشی، آخرین پناهگاه افراد باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مهمترین دلیل رشد مسافربرهای شخصی، کمبود و عدم ساماندهی ناوگان حملونقل عمومی در شهرهاست. هم کمبود اتوبوس و هم ضعف در ساماندهی تاکسیها، منجر شده تا فرصتی برای اینگونه مشاغل غیرمجاز فراهم شود. این فقط بینظمی نیست، بلکه سبب ایجاد عدم اطمینان و نگرانی دائمی برای خانوادهها میشود.
ساماندهی مسافربرهای بینامونشان در دستور کار شهرداری قرار گیرد
مسافربرهای بینام و بیشناسنامه در سطح شهر بی اعتمادی ایجاد میکنند
وی با بیان اینکه باید ساماندهی مسافربرهای بینامونشان در دستور کار شهرداری قرار گیرد، افزود: مسافربرهای بینام و بیشناسنامه در سطح شهر موجب ناامنی و بیاعتمادی میشوند.
تشکری هاشمی درباره نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری، تلاشهایی صورت گرفته، اما این اقدامات کفایت نمیکنند در تهران نزدیک به ۸۰۰۰ دستگاه اتوبوس کم داریم و ۵۰ هزار تاکسی نیز به سن فرسودگی رسیدهاند. همچنین ناوگان متروی تهران همچنان در انتظار واردات تک واگن است. البته دیگر شهرهای کشور نیز وضعیت مشابهی همچون تهران دارند.
ساماندهی مسافربرهای شخصی را راهکاری کوتاهمدت است
شهرداری موظف به نظارت بر تمام تاکسیها است
عضو شورای شهر تهران ساماندهی مسافربرهای شخصی را راهکاری کوتاهمدت دانست و تأکید کرد: بارها و بارها از همین تریبون گفتهایم که شرکتهای تاکسی اینترنتی نمیتوانند صرفاً به دلیل داشتن مجوز از نهادی دیگر، از نظارت مدیریت شهری خارج شوند. قانون، نظارت بر حملونقل را بر عهده شهرداری تهران گذاشته و شهرداری موظف به نظارت بر تمام تاکسیها است.
لزوم ساماندهی پلاکهای شهرستان و ناشناس در هر شهر
وی اظهار کرد: اگر ساماندهی هم انجام شود، اما هر کسی در نقطهای از شهر کلونی ایجاد کند که حتی رانندگان تاکسی هم جرأت حضور در آنجا را نداشته باشند، پلیس باید با آن برخورد کند. در اواخر سال گذشته گفتیم که پلاکهای شهرستان و ناشناس در هر شهر باید ساماندهی شوند. چه دلیلی دارد خودروهایی از شهرهای دیگر، در تهران اقدام به مسافربری کنند؟ چرا افرادی که اصولاً شهروند تهرانی نیستند، در تهران به مسافرکشی میپردازند؟ نباید با مماشات از کنار این موضوع گذشت. درباره مسافربری با پلاک شهرستان باید برخورد جدی صورت گیرد.
تشکری هاشمی در پایان خواستار همراهی دولت شد و گفت: وزیر کشور دستوراتی داده و تقاضای من این است که ساماندهی و نظارت بر تاکسیهای برخط و همچنین توسعه ناوگان حملونقل عمومی با کمک دولت در دستور کار قرار گیرد. وقتی یک اتوبوس ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارد، باید پذیرفت که شهرداری تهران منابع کافی ندارد و دولت باید حتماً کمک کند.
ارسال نظرات