السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۱۸۱۸

شتاب گرفتن چرخهای صنعت کشور با همکاری تراکتورسازی و قطعه سازان

مديرعامل شرکت مهندسی ساخت و تامين قطعات تراکتورسازی ايران، از همکاری گسترده و مؤثر این مجموعه با قطعه‌سازان داخلی خبر داد و گفت: همکاری دوجانبه میان تراکتورسازی و قطعه‌سازان، نه تنها به رونق تولید تراکتور منجر شده، بلکه چرخ صنعت منطقه و کشور را نیز به حرکت درآورده است.
شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۹

شتاب گرفتن چرخهاي صنعت کشور با همکاري تراکتورسازي و قطعه سازان

به گزارش بازار کار، محمود قليزاده، مديرعامل شرکت مهندسي ساخت و تامين قطعات تراکتورسازي ايران، روز پنجشنبه دوم مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برخلاف برخی مجموعه‌های تولیدی تلاش دارد تا بیشترین تعامل و همکاری را با قطعه‌سازان برای رفع موانع و مشکلات آنان داشته باشد، افزود: توسعه همکاری با قطعه‌سازان، یک معادله دو سر برد برای همه ذینفعان به‌شمار می‌رود. چرا که تراکتورسازی به‌عنوان تولیدکننده، می‌تواند قطعات موردنیاز خود را در حداقل زمان و با کمترین هزینه تأمین کند و از سوی دیگر، این همکاری به رشد، رونق و توسعه قطعه‌سازی کشور نیز کمک می‌کند.

وی از همکاری گسترده و مؤثر این مجموعه با قطعه‌سازان داخلی خبر داد و گفت: همکاری دوجانبه میان تراکتورسازی و قطعه‌سازان، نه تنها به رونق تولید تراکتور منجر شده، بلکه چرخ صنعت منطقه و کشور را نیز به حرکت درآورده است.

قلیزاده تصریح کرد: قطعه‌سازانی که با تراکتورسازی همکاری دارند، شاهد اقدامات این گروه صنعتی در روزهای سخت تحریم، جنگ اقتصادی و حتی تأمین منابع مالی برای پرداخت حقوق نیروهای شاغل در این واحدهای تولیدی بوده‌اند. به گفته وی، یکی از اقدامات ابتکاری تراکتورسازی در کشور، اختصاص سرمایه جداگانه برای تعامل و همکاری با قطعه‌سازان است. حتی در برخی موارد، مواد اولیه قطعات مورد نیاز قطعه‌سازان توسط خود تراکتورسازی خریداری و در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به خرید سالانه نزدیک به ۶۰ هزار تن مواد اولیه از جمله ورق فولادی و فولاد آلیاژی، گفت: تراکتورسازی ریسک‌های تأمین مواد اولیه را برای منافع تولیدکنندگان قطعات و مصرف‌کنندگان نهایی به جان می‌خرد تا محصولی با کیفیت و در موعد مقرر تحویل مشتریان داده شود.

قلیزاده، بازه‌های پرداخت به قطعه‌سازان را ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه تعریف کرد و افزود: در شرایط خاص نیز همکاری‌های پرداختی به‌صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی درباره استراتژی تأمین قطعات مورد نیاز تولید تراکتور توضیح داد: ۵۰ درصد قطعات در داخل گروه تراکتورسازی تولید می‌شود و ۵۰ درصد دیگر از طریق برون‌سپاری و همکاری با قطعه‌سازان داخلی تأمین می‌گردد. قطعات استراتژیک که محور تولید را تشکیل می‌دهند، در داخل گروه تولید شده و سایر قطعات از قطعه‌سازان کشور تهیه می‌شود.

قلیزاده در خصوص انتخاب تأمین‌کنندگان نیز گفت: کیفیت و استانداردهای تولید از اولویت‌های انتخاب قطعه‌سازان هستند و علاوه بر آن، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به سایت تولید تراکتور نیز مدنظر قرار می‌گیرد. به همین دلیل، قطعه‌سازان تبریز، آذربایجان شرقی، استان‌های همجوار و سپس سایر استان‌ها در زنجیره تأمین تعریف شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی ساخت و تأمین قطعات تراکتورسازی ایران با اشاره به اشتغال‌زایی صورت‌گرفته در این حوزه اظهار داشت: ۴۰۰ قطعه‌ساز از سراسر کشور با اشتغال مستقیم ۵ هزار نفر در زنجیره تأمین و تولید قطعات تراکتور، نقش مؤثری در تضمین امنیت غذایی کشور دارند که نباید از جایگاه و تأثیر آنان به سادگی گذشت.

وی همچنین با یادآوری شرایط خاص کشور از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و حملات سایبری افزود: تراکتورسازی نیز همانند سایر صنایع از این شرایط متأثر شده، اما همواره تلاش کرده است تا مجموعه‌های قطعه‌سازی را جدا از خود نداند و با تعهد کامل، در هر شرایطی نسبت به حل مشکلات آنان و انجام تعهدات خود اهتمام ورزد.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری قطعه‌سازان کشور در این دوران سخت اقتصادی گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، این همدلی، لطف و همکاری را هرگز فراموش نخواهد کرد و در آینده نیز ادامه این مسیر مشترک را با قدرت و انگیزه دنبال خواهد کرد.

ارسال نظرات