
تازه ها
بخشنامه اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی تأمین اجتماعی در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری

بخشنامه اصلاح نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری
موضوع: اصلاح بند (۱-۲-۱۴) بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی به شماره ۱۳۱۹۶/۹۷/۱۰۰۰ مورخ ۳۰/۱۱/۱۳۹۷
معاون محترم…
مدیر کل محترم تأمین اجتماعی استان …
در راستای ایجاد وحدت رویه پیرامون نحوه عملکرد این سازمان با سایر صندوقهای بازنشستگی در خصوص چگونگی محاسبه مستمری مشمولین «قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۰۷/۰۹/۱۳۷۲» به آگاهی میرساند:
اصلاح بند (۱-۲-۱۴):
حکم مقرر در تبصره “۱” ماده (۹) قانون مزبور مشعر بر محاسبه مستمری بازنشستگی بر مبنای میانگین دستمزد سه سال آخر خدمت به تبعیت از قاعده مقرر در قانون اصلاح مقررات بازنشستگی و وظیفه قانون استخدام کشوری مصوب (۱۳/۱۲/۱۳۶۸) و به موجب ماده (۶) قانون اصلاح پارهای مقررات مربوط به حقوق بازنشستگی، شاغل، خانوادهها و سایر کارکنان مصوب (۱۳/۰۲/۱۳۷۹) به دو سال آخر خدمت اصلاح گردید.
در احتساب معدل خالص حقوق، تفاوت تطبیق و فوق العاده شغل مستخدمان موضوع بند «ط» ماده (۹) قانون مذکور، دستمزد دوسال آخر خدمت در هنگام بازنشستگی پس از تنزل (یک یا دو گروه) ملاک محاسبه قرار میگیرد. ضمناً میزان مستمری بازنشستگی کلیه مستخدمینی که وفق قانون صدرالاشعار از تاریخ صدور بخشنامه تنقیح و تلخیص بازنشستگی بر مبنای میانگین سه سال آخر خدمت تعیین گردیده، مطابق مندرجات این بخشنامه ترمیم و اصلاح میشود.
مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین مکلفند نسبت به اصلاحات نرم افزاری لازم در سیستم های مرتبط با توجه به مفاد این بخشنامه اقدام نمایند.
مسؤول حسن اجرای این بخشنامه، مدیران کل استانها، معاونین تعهدات و منابع بیمهای ادارات کل استانها، رؤسای ادارات مستمری، وصول حق بیمه، نام نویسی و حسابهای انفرادی ادارات کل استانها و مسئولین و کارشناسان ذیربط در واحدهای اجرایی و مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات میباشند.
مصطفی سالاری- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی
ارسال نظرات