السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۲۱۰۱
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر جایگاه رسانه در نظام تربیتی کشور؛

تأکید بر نقش رسانه‌ها در تربیت نسل آینده و تشریح برنامه‌های سازمان مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر جایگاه رسانه در نظام تربیتی کشور، از برنامه‌ریزی زودهنگام برای بازگشایی مدارس در دولت وفاق ملی خبر داد و گفت: الگوی جدید شهریه به مدارس ابلاغ شده و بیش از ۹۰ درصد مدارس غیردولتی ذیل آن فعالیت می‌کنند.
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش بازارکار احمد محمودی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، رسانه را از ارکان تربیت دانست و اظهار کرد: رسانه در کنار خانواده، جامعه و مدرسه به پرورش و تعلیم و تربیت کمک می‌کند. امیدواریم بتوانیم با همکاری رسانه‌ها گام‌های اساسی و بهتری برای رشد فرزندان ایران برداریم.
وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش در دولت وفاق ملی به اهتمام رئیس‌جمهور دکتر پزشکیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سیاست‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در راستای این دیدگاه طراحی شده و در ایام تابستان امسال زودتر از سال‌های گذشته برای بازگشایی مدارس آماده شده‌ایم.معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از جریان تربیت در آموزش و پرورش غیردولتی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد مدارس غیردولتی کشور به بیست هزار مدرسه رسیده است. امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم در سال تحصیلی جدید موفق‌تر از قبل عمل کنیم.

وی درباره برنامه‌های کلان سازمان متبوع خود گفت: نگاه ما در سازمان مشتمل بر سه برنامه اصلی است. مورد نخست، تقویمی و قانون‌گذاری است. در این راستا، تغییر اساسنامه مدارس بین‌المللی داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین اساسنامه مدرسه مجازی نیز تدوین شده و در کنار آن نیم‌نگاهی به بازنگری و به‌روزرسانی قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها در راستای برنامه‌های آموزش و پرورش داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تأکید بر رویکرد تسهیل‌گرانه این سازمان در ساختار آموزش و پرورش، تصریح کرد: ما معاونتی هستیم که تحت حکمرانی آموزش و پرورش در همه سطوح فعالیت می‌کنیم و هم‌زمان نقش تسهیل‌گر و تنظیم‌کننده برنامه‌ها را نیز بر عهده داریم. الگوی شهریه، مدیریت منابع انسانی و ارتقای دانش‌افزایی نیروها بخشی از اقداماتی است که در این حوزه‌ها ورود کرده‌ایم. افزون بر آن، برنامه‌های مشترکی با سایر معاونت‌ها در دست اجرا داریم. در راستای همین همکاری‌ها به موضوع «مدرسه تراز» پرداخته‌ایم و شاخص‌های آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های این سازمان اظهار کرد: ایجاد تحول در کلاس درس، بهره‌گیری از فناوری‌های نو، پرداختن به حوزه آسیب‌های اجتماعی، تشکیل کمیته نظارت بر مدارس غیردولتی، طراحی کمیته رصد، پایش و مداخله، و تشکیل دبیرخانه‌های مدرسه‌ای و استانی از جمله اقدامات معاونت ما با همکاری دیگر معاونت‌هاست که با هدف ارتقای سطح آموزش کشور در دستور کار قرار گرفته‌اند.

محمودی با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد: ما موظف به اجرای این سند هستیم که در آن نگاه ویژه‌ای به مدرسه با قالب هیئت‌امنایی وجود دارد. در چهار سال اخیر، هم در مدارس غیردولتی و هم مدارس هیئت‌امنایی افزایش خاصی در هزینه‌ها دیده نشده و رویکرد ما در مسیر قانونی تنها بر ارتقای کیفیت متمرکز بوده است. با وجود نظارت جدی، تلاش داریم تا نقاط ضعف و مشکلات را نیز بیش از پیش برطرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کنترل شهریه‌ها اظهار کرد: ما امسال الگوی شهریه را در ۱۲ اسفند سال گذشته ابلاغ کردیم و بالای ۹۰ درصد مدارس ذیل این الگو قرار گرفته‌اند. کنترل شهریه‌های مازاد و تفکیک شهریه‌ها از جمله موضوعاتی است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود. تلاش ما این است که اثر شهریه روی فرایند آموزشی را کنترل کنیم. در برخی موارد حتی کاهش شهریه می‌تواند تأثیر منفی بر کیفیت آموزش بگذارد که در این موارد با کاهش شهریه مخالفت می‌کنیم. همچنین باید تأکید کرد که هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های آموزشگاهی نباید به‌عنوان بخشی از شهریه محسوب شود.

وی با اشاره به قوانین ناظر بر نظارت بر مدارس غیردولتی تصریح کرد: هیچ دستگاهی به جز آموزش و پرورش حق ورود به مدارس را ندارد. نظارت بر مدارس نیز در مواد ۳۵ و ۳۶ قانون تأسیس مدارس قید شده است. همچنین دستورالعمل مربوط به جریمه نقدی نیز ابلاغ شده و با دریافت شهریه خارج از عرف برخورد خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اصل پوشش تحصیلی عمومی در نظام آموزشی کشور گفت: ما در کشور معتقدیم که هر فردی که به سن حضور در مدرسه می‌رسد باید در مدرسه حضور پیدا کند. لذا تلاش ما این است که در هر شرایطی، امکان تحصیل برای تمامی دانش‌آموزان فراهم باشد. پوشش تحصیلی از جمله موضوعات کلیدی در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران است. در همین راستا، طرح مدرسه مجازی برای پوشش تحصیلی تمامی بازماندگان از تحصیل اجرا شده و تلاش شده است که برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز این امکان فراهم باشد.
وی در پایان درباره محدوده شهریه‌های مدارس غیردولتی در پایتخت گفت: کف و سقف شهریه‌ها توسط سازمان ما ارزیابی و تعیین شده است. طیف شهریه در تهران از ۷۱ میلیون تومان تا ۹۱ میلیون تومان متغیر است.

برچسب ها:

ارسال نظرات