السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۲۲۰۸
معاون آموزشی جهاددانشگاهی بیان کرد:

آموزش مهارتی سالانه ۷۵۰ هزار نفر توسط جهاددانشگاهی/ برگزاری آزمون استخدامی برای بیش از ۲/۵ میلیون داوطلب

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با اشاره به این که تاکنون ۷۰ آزمون استخدامی برای ۲۰۰ دستگاه اجرایی برگزار شده است که ۲.۵ میلیون داوطلب در آن شرکت داشته‌اند، بیان کرد: حوزه آموزشی جهاددانشگاهی هر ساله با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و کارآمد، تلاش می‌کند نیاز گروه‌های مختلف اجتماعی را برطرف کند. این حوزه با یک شبکه منسجم شامل ۱۶۲ مرکز آموزشی در ۸۷ شهر فعال است. در سال گذشته، بیش از ۷۵۰ هزار نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت و تخصصی بهره بردند.
شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۷

به گزارش بازارکار از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، به مناسبت ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، دکتر مهدی باصولی معاون آموزشی این نهاد، در گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه آموزش جهاد دانشگاهی پرداخت.

وی در آغاز با تبریک این روز به جهادگران کشور گفت: حوزه آموزشی جهاددانشگاهی هر ساله با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و کارآمد، تلاش می‌کند نیاز گروه‌های مختلف اجتماعی را برطرف کند. این حوزه با یک شبکه منسجم شامل ۱۶۲ مرکز آموزشی در ۸۷ شهر فعال است. در سال گذشته، حدود ۱۸۰۰ دوره آموزشی کوتاه‌مدت در این مراکز ارائه شد و بیش از ۷۵۰ هزار نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت و تخصصی بهره بردند.

به گفته دکتر باصولی، در ارائه آموزش‌های جهاد دانشگاهی، همواره نیاز گروه‌های سنی و شغلی مختلف بررسی و بر مبنای آن نظام‌های آموزشی طراحی و تدوین می‌شود. وی افزود: وجود مراکز آموزشی در سراسر کشور امکان ایجاد یک شبکه آموزشی مناسب را فراهم کرده است.

آموزش عالی و همکاری با پژوهشگاه‌ها
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های حوزه آموزش عالی اظهار کرد: در حال حاضر دو دانشگاه و شش مؤسسه آموزش عالی وابسته به جهاد دانشگاهی فعالیت دارند و ۲۲ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این مراکز تحصیل می‌کنند. یکی از سیاست‌های مهم ما تقویت ارتباط بین واحدهای جهاد برای تعریف دوره‌های مشترک به‌ویژه در تحصیلات تکمیلی بوده است. نمونه موفق آن در دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری پژوهشگاه‌های رویان، ابن‌سینا و پژوهشکده گیاهان دارویی اجرا شده که شامل ۱۲ رشته تحصیلات تکمیلی است.

وی توسعه این همکاری‌ها با سایر پژوهشگاه‌ها و گسترش آموزش‌های بین‌المللی را از راهبردهای آینده عنوان کرد.

پاسخ به نیازهای جامعه و به‌روزرسانی نظام آموزشی
دکتر باصولی با تأکید بر اهمیت سنجش نیازهای جامعه گفت: رشد تکنولوژی باعث شده نظام‌های آموزشی هم دچار دگرگونی شوند. بنابراین به‌روزرسانی محتوا و روش‌های آموزشی ضرورت دارد. در این راستا گروه‌های آموزشی با حضور خبرگان تشکیل شده که وظیفه برنامه‌ریزی کلان، نظارت بر عملکرد آموزش‌ها و توسعه آموزش‌های نوین را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین مذاکرات متعددی با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای تدوین نظام‌های آموزشی کارکنان یا مخاطبان انجام شده که به اجرای دوره‌های متنوع در سطح ملی منجر شده است.

لزوم پیوند آموزش با پژوهش و فرهنگ
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به چالش ارتباط بین حوزه‌های مختلف این نهاد گفت: اگرچه در سال‌های گذشته اقدامات پراکنده‌ای انجام شده، اما ارتباط بین حوزه‌های مختلف جهاد باید تقویت شود. پیوند آموزش با پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند از طریق تعریف دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مشترک و تدوین مدل‌های همکاری محقق شود. همچنین تقویت امور فرهنگی در مراکز آموزشی و ایجاد مراکز آموزش تخصصی با همکاری حوزه فرهنگی از برنامه‌های این دوره است.

برگزاری آزمون‌های ملی با استانداردهای بالا
دکتر باصولی درباره خدمات آموزشی دیگر جهاددانشگاهی اظهار کرد: برگزاری منظم آزمون‌های استخدامی یکی از فعالیت‌های مهم ما بوده است. تاکنون ۷۰ آزمون برای ۲۰۰ دستگاه اجرایی برگزار کرده‌ایم که ۲.۵ میلیون داوطلب در آن شرکت داشته‌اند. آزمون اخیر وزارت آموزش و پرورش، رکوردی از نظر حجم و گستره برگزاری بود که با لطف خدا و همکاری همکاران به بهترین شکل برگزار شد.

وی افزود: سیاست ما در برگزاری آزمون‌ها، حفظ امانت، سلامت و کیفیت در تمامی مراحل است و خوشبختانه همواره مورد تأیید ناظران قرار گرفته است.

اعتماد به جوانان و پرورش مدرسین متخصص
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان گفت: نزدیک به ۵۵۰۰ مدرس با مراکز آموزشی جهاد همکاری دارند که بخش عمده‌ای از آنان جوان هستند. بسیاری از متخصصان برجسته آموزش، نخستین تجربه تدریس خود را در جهاد دانشگاهی داشته‌اند. ما باید این بسترها را توسعه دهیم تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. این امر نیازمند نظام‌سازی دقیق و حمایت مسئولان است.

 

ارسال نظرات