السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۲۲۶۲
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)

رسانه‌ها با ترویج فرهنگ انفاق، دل نیازمندان را شاد و انسجام ملی را تقویت می‌کنند

نشست معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر نقش کلیدی رسانه‌ها در جریان‌سازی و ترویج فرهنگ انفاق و بخشندگی، به ارائه آمار رشد کمک‌های مردمی و برنامه‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی و خوداشتغالی پرداخت.
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرنگار بازارکار حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه اگر رسانه‌ها کمک حال امداد و محرومین نباشند، فرهنگ انفاق در جامعه سخت‌تر شکل می‌گیرد، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند نقش بزرگی در ترویج این فرهنگ ایفا کنند و با جریان‌سازی مثبت، دل نیازمندان را شاد کرده و حس خوبی در جامعه ایجاد کنند. به گفته وی، خبرنگاران قادرند بخشندگی را همچون خون‌رسانی در بدن انسان تقویت کنند که این امر سلامت و اعتماد اجتماعی و سایر مؤلفه‌های روانی جامعه را بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه انبساط شادی در جامعه و آرامش و آسایش از اثرات فعالیت اصحاب رسانه است، گفت: کمیته امداد وظیفه دارد به واسطه کمک‌های نظام و مردم مشکلات محرومین را حل کند و در واقع یک حلقه واسط است. در این زمینه زبان محروم بودن در اولویت است و وقتی رسانه صدای رسای محرومین و قلب مهربان خیرین می‌شود، قدرت امداد بیشتر شده و مشکلات بیشتری برطرف می‌شود.

آسوده با اشاره به اینکه روزنه امیدی که در محرومین ایجاد می‌شود بسیار ارزشمند و زمینه‌ساز همبستگی اجتماعی است، تصریح کرد: اثربخشی رسانه‌ها شاید به جرئت از کار منِ مسئول در کمیته امداد و هر نهاد حمایتی دیگری بیشتر باشد و باید به نیابت از ۵۲۰ هزار فرزند یتیم از خبرنگاران قدردانی کنم.

وی افزود: حوزه اکرام به صورت روزانه توسط شخص من رصد می‌شود و در چهار ماهه نخست سال جاری ۳۲ درصد رشد کل عملکرد نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است. همچنین در شرایط اقتصادی سخت کنونی، مردم حدود ۲۷ درصد کمک بیشتری به صورت مستقیم به کمیته امداد داشته‌اند که این امر نشان می‌دهد جریان‌سازی رسانه‌ها توجه ویژه مردم به امداد را افزایش داده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه قریب به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی به کمیته امداد انجام شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است، گفت: همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری سراسر کشور جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده که در این زمینه نیز رشد ۳۲ درصدی به ثبت رسیده است. بیشترین میزان کمک مردمی نیز در قالب طرح اکرام ایتام بوده که به رقم هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده و ۶۰ درصد کل کمک‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: از این کمک‌ها، ۱۷۰ هزار یتیم و ۳۶۰ هزار فرزند محسنین بهره‌مند شده‌اند. در حوزه توانمندسازی و زنجیره‌های تولید نیز سیاست کمیته امداد کمک ویژه و دخالت تسهیلات بانکی است تا بهترین برنامه خوداشتغالی کشور اجرا و فقر بین‌نسلی از میان برداشته شود.

آسوده با تأکید بر اینکه اگر بخش‌های اقتصادی و اقتصاد مردمی هم‌افزایی داشته باشند، کمیته امداد نقش تسهیل‌گری خود را ایفا می‌کند، اظهار کرد: می‌توان به جرئت گفت که در دهک‌های یک تا سه، پشت نوبتی برای حمایت وجود ندارد هرچند نیاز به آمار دقیق و استعلام است.

وی ادامه داد: کمیته امداد اکنون در ۴۰۰ محله اقدامات مردمی انجام می‌دهد و هر سال تعدادی از عوامل اجتماعی این طرح‌ها در مراسم اربعین حضور می‌یابند. امسال نیز شرایط برای اعزام دو هزار نفر در قالب پنج کاروان فراهم شده است. همچنین همچون سال‌های گذشته، برنامه اطعام حسینی تا دهه آخر صفر اجرا می‌شود و نزدیک به ۳۸۰ هزار بسته معیشتی توسط مراکز نیکوکاری توزیع شده است. جشن عاطفه‌ها نیز از دهه آخر صفر آغاز خواهد شد.

آسوده در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد با خیرین مناطق محروم مذاکراتی داشته تا طرح‌های ویژه‌ای در این مناطق اجرا کند که می‌تواند گام مهمی در بهبود شرایط زندگی محرومان باشد.

ارسال نظرات