السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۲۲۸۰
به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به مناسبت روز خبرنگار؛

برگزاری مراسم «ربع قرن جهاد رسانه‌ای؛ صداقت، امید، نوآوری» /تجلیل از فعالان رسانه‌ای جهاددانشگاهی

مراسم «ربع قرن جهاد رسانه‌ای؛ صداقت، امید، نوآوری» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به مناسبت روز خبرنگار برگزار و از ۱۷ فعالان رسانه ای جهاددانشگاهی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه تقدیر شد.
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۳
به گزارش بازارکار از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، مراسم «ربع قرن جهاد رسانه‌ای؛ صداقت، امید، نوآوری» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی روز دوشنبه ۲۰ مرداد با حضور دکتر علی منتظری رئیس جهاددانشگاهی و مسئولان این حوزه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این برنامه، خبرنگاران رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشریه بازارکار،پایگاه خبری سینا و اداره‌کل روابط عمومی این نهاد حضور داشتند و در پایان از فعالان رسانه ای جهاددانشگاهی در جنگ تحمیلی 12 روزه تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر محمود علیگو معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن عرض خیر مقدم به اعضای خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی و حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و روابط عمومی، یاد و خاطره شهدای عزیز وطن به ویژه شهدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، دانشمندان و نظامیانی که با خون پاک خود ثابت کردند مقاومت ادامه دارد را گرامی داشت و گفت: در این میان، جهاددانشگاهی نیز در این حادثه آسیب دید و دو نفر از دانشمندان برجسته آن شهیدان دکتر طهرانچی و دکتر فقهی، از شهدای این عرصه بودند که یادشان برای همیشه گرامی باد.

وی افزود: امیدوارم این روز‌ها برای همه ما ارزش حضور خود و همدیگر روشن شود تا دریابیم که چگونه «ما» می‌شویم و این «ما» چگونه می‌تواند محور مقاومت باشد؛ محوری برای ایستادگی در برابر زورگویی‌ها. صحبت ما امروز درباره رسالتی ۲۵ ساله است که بر دوش جهاددانشگاهی نهاده شده است؛ رسالتی که از فرمان امام خمینی(ره) و انقلاب فرهنگی و شکل‌گیری ستاد انقلاب فرهنگی و تولد جهاددانشگاهی ریشه گرفته است.

دکتر علیگو با بیان اینکه این رسالت دارای سه اصل بنیادین صداقت، نوآوری و پایبندی مستمر به این دو اصل است، گفت: جهاددانشگاهی همواره به این اصول وفادار بوده و نتیجه این نوآوری‌ها را می‌توان در شکل‌گیری دانشگاه انقلاب، تأسیس سه خبرگزاری و یک مجموعه رسانه‌ای گسترده مشاهده کرد. نگاه نوآورانه جهاددانشگاهی همواره به نیاز‌های جامعه و مخاطبان توجه ویژه داشته است. از ابتدا مسئله ما حل مسائل مردم بوده و صرفا نگاه به نیاز‌های درون سازمانی در دستور کار نبوده است. به دنبال این بوده‌ایم که چه چیزی به مردم، به نظام و به انقلاب فرهنگی کمک می‌کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ادامه داد: شکل‌گیری خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سیناپرس و دیگر مجموعه‌های خبری، همگی مرهون این نوع نگاه نوآورانه بوده است که امیدوارم با حضور و مشارکت همه شما این نوآوری‌ها شکوفا شده و توسعه یابند. چشم‌انداز ما این است که در پنج سال آینده به جای چهار حوزه رسانه‌ای، ۱۰ حوزه رسانه‌ای فعال داشته باشیم؛ چراکه نیاز‌های جامعه و مخاطبان ما بسیار گسترده‌تر شده‌اند.

وی با اشاره به این که امروز در اینجا گرد آمده‌ایم تا از حرکت جهادی رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در جهاددانشگاهی تجلیل کنیم، گفت: خبرنگاران ما تفاوتی بنیادین با سایر خبرنگاران کشور دارند؛ زیرا شما تنها روایتگر نیستید، بلکه خود تاریخ‌نویس، تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز هستید. در یک کلام، حافظ حافظه ملت و کشور هستید و این جایگاه شما را از سایر ساختار‌های خبری متمایز می‌کند.

دکتر علیگو تصریح کرد: زمانی که دانشجوی ترم چهارم بودم، با همکاری اساتیدی، چون مرحوم معتمدی خبرگزاری شکل گرفت و در راستای مسائل جهانی و اجتماعی فعالیت‌هایی انجام شد. این فعالیت‌ها منجر به تحقیق و گزارشی شد که مسئله «کارتن‌خوابی» در تهران را در سطح خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور برجسته کرد و پس از مدتی شهرداری تهران اقدام به ساخت گرمخانه‌هایی برای این افراد کرد. این نمونه‌ای از اثرگذاری اخبار و گزارش‌های مفید است که جان انسان‌ها را در جامعه هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی دیگر از خاطرات بنده به ارتباط با سازمان خبرنگاران افتخاری ایسنا بازمی‌گردد که بستر شکل‌گیری بسیاری از این اتفاقات و قلب تپنده فرهنگی، علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی بوده است. این مجموعه مأموریت‌محور است و منتظر نمی‌ماند کسی خبر یا گزارش سفارش دهد، بلکه با رسالت‌محوری به دنبال تحقق اهداف و حل مسائل مردم و جامعه است.

دکتر علیگو گفت: این رسالت ۲۵ ساله، میراثی ارزشمند است که در دست همه شما مدیران خبرگزاری‌ها و به ویژه خبرنگاران است. همه رسانه‌های جهان، میراث عزم انقلابی جهاددانشگاهی در مسئولیت فرهنگی و مقاومت در راه حقیقت، صداقت، امید و نوآوری هستند. امروز در سالگرد جهاددانشگاهی در کنار شما هستیم و این روز بزرگ را تبریک می‌گویم. امیدوارم همواره به دنبال نور حقیقت باشید و این هدف را فراموش نکنید.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در پایان تصریح کرد: در یکی از تبریک‌های روز خبرنگار خواندم که نوشته شده بود «خبرنگار سرباز بی‌سنگر». به نظر بنده خبرنگار نه تنها سرباز بی‌سنگر نیست، بلکه فرمانده آگاهی‌بخش است؛ فرماندهی که هدایت جریان اطلاع‌رسانی را برعهده دارد و این نقش حساس را باید با دقت و دانش انجام دهد. امیدوارم همه ما در ایران آگاه، مقاوم و امیدوار باقی بمانیم.

دکتر بیت مشعلی مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد:راه‌اندازی خبرگزاری ایکنا و ایسنا از ابتکارات جهاددانشگاهی است که در زمان خود ابتکار خوبی بود؛ اما الان و با توجه به نیاز روز، نیاز به پوست‌اندازی دارد.

وی افزود:یکی از نیازهای خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی این است که از بروکراسی اداری فاصله بگیرند. خط‌کشی‌های اداری دست این خبرگزاری‌ها را می‌بندد. به جای این خط‌کشی‌ها، از ما افکار و ایده‌های فاخر بخواهید.

دکتر بیت مشعلی اظهار کرد:گفتمان دولت چهاردهم قرآن و نهج‌البلاغه است و ما باید از این استفاده کنیم. اتفاقی که در کشور افتاده، به ویژه در زمان جنگ ۱۲ روزه، باعث شد که تجدید نظر در برخی از مأموریت‌ها کنیم.

وی با تاکید بر این که مردم پای نظام ایستاده‌اند، افزود:ما باید فرهنگ قرآنی را در بین مردم ترویج کنیم و اقناع‌سازی کنیم تا مردم پای نظام باشند.

در ادامه دکتر ایمانی خوشخو رئیس پایگاه خبری سیناپرس بیان کرد: از روزهای اول جهاددانشگاهی رسانه به نام «دانشگاه انقلاب» وارد جهاددانشگاهی شد و آن را همین اعضا گرداندند.

وی با اشاره به این که با ورود دکتر منتظری نگاه فرهنگی دوباره وارد جهاددانشگاهی شد، گفت: ایشان یکی از مشوق های ما هستند و این ارزشمند است.

رئیس پایگاه خبری سیناپرس تصریح کرد: در جنگ نرم، بار اصلی بر دوش رسانه است و رسانه هایی که وابستگی ندارند بدون دغدغه کار می کنند.

امیر علی بینام مدیرمسئول نشریه بازار کار با اشاره به فعالیت این نشریه در 15 استان کشور خواستار حمایت رئیس جهاددانشگاهی از رسانه های این نهاد به ویژه بازار کار شد.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا اداره دستمزد بازار کار در سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاددانشگاهی شکل بگیرد و به سامانه "جابیران" جهاددانشگاهی که یک سامانه کاریابی توجه شود.

بینام تصریح کرد: ماهنامه "بازار کار نوین" که توسط مرکز اطلاع‌رسانی بازار کار جهاددانشگاهی منتشر می‌شود می تواند موثر در بحث هوش مصنوعی در این نهاد باشد.

در پایان مراسم از فعالان رسانه ای جهاددانشگاهی در جنگ تحمیلی 12 روزه تقدیر شد.

*خبرگزاری ایکنا:

مهدی مخبریاشرف بصیریسمیرا باباجهد انصارینیلوفر قاسمی

*خبرگزاری ایسنا:

مریم رضایینجمه محمودیمجید خواهیامیر خلوصیمرتضی زنگنهمحمد جلائیثمین همت زاده

*سینا پرس:

بهزاد رشیدی

*بازار کار:

امیرعلی بینام

*روابط عمومی:

اعظم سندگللیلا هدایتی‌فردرقیه گل محمدیامین بلندهمت

 

ارسال نظرات