تمام افکار خود را روی کاری که دارید انجام می دهید متمرکز کنید.پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند.

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۴۱۲۴
لزوم تحول نگرش در این حوزه

اتصال آموزش به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی مزیت راهبردی این نهاد است

اتصال آموزش به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی مزیت راهبردی این نهاد است
معاون آموزشی جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه تحول در نگرش، شرط لازم برای پیشرفت آموزشی است، اتصال آموزش به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی را مزیت راهبردی این نهاد دانست و گفت: آموزش در جهاددانشگاهی باید متکی بر آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های بومی باشد.
شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش  بازارکار از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مهدی باصولی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی، در آیین اختتامیه پنجاه‌ودومین گردهمایی سراسری معاونان آموزشی واحدهای سازمانی این نهاد که روز پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه به میزبانی جهاددانشگاهی واحد کرمان برگزار شد، بر ضرورت تغییر نگرش در نظام آموزش تأکید کرد و گفت: تا زمانی که در حوزه آموزش نگرش خود را تغییر ندهیم، نباید انتظار تحول واقعی داشته باشیم.

آموزش باید در دل کار و زندگی جاری شود

وی با اشاره به اهمیت یادگیری مستمر و توجه به نسل جدید در زمینه آموزش افزود: آموزش باید مبتنی بر فرهنگ یادگیرنده، زیرساخت فناورانه و رویکرد توانمندساز باشد. امروز یادگیری یک فعالیت جمعی است؛ افراد قرار نیست از محیط کار جدا شوند تا آموزش ببینند، بلکه آموزش باید در دل کار و زندگی جاری شود.

آموزش بدون خلق ارزش، بی‌فایده است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه سرعت پیشرفت فناوری، تحولات حوزه آموزش را شتاب داده است، گفت: محتوا و مدل‌های آموزشی باید متناسب با نیاز نسل جدید و مبتنی بر داده‌های مهارتی طراحی شود. آموزش اگر ارزش ایجاد نکند، نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.

آموزش باید متکی بر آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های بومی باشد

او تأکید کرد: آموزش باید به سرمایه انسانی و نیاز واقعی جامعه و منطقه متصل باشد. ما باید آموزش‌های خود را بر مبنای آمایش سرزمینی، نیازهای مخاطبان و ظرفیت‌های واحدهای سازمانی بازطراحی کنیم.

ایجاد گروه‌های آموزشی مولد و بازطراحی ساختار معاونت

دکتر باصولی با اشاره به به‌روزرسانی ساختار معاونت آموزشی متناسب با نیازهای روز گفت: در تلاشیم گروه‌های آموزشی مولد ایجاد کنیم که خودشان نیازسنجی کنند و آموزش‌هایی ارائه دهند که منجر به تولید ارزش شود. درآمد در حوزه آموزش باید مبتنی بر ارزش‌های علمی و جهادی باشد.

اتصال آموزش به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، مزیت راهبردی این نهاد

وی افزود: اتصال حوزه آموزش به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی مهم‌ترین مزیت ماست و باید تلاش کنیم این ارتباط به صورت عملیاتی و اثربخش محقق شود. زیرساخت‌ها زمانی ارزشمندند که در مسیر توسعه واحدها قرار بگیرند.

ایجاد سامانه‌های جامع آموزشی 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی همچنین از برنامه‌های این معاونت برای توسعه سامانه‌های جدید آموزشی خبر داد و گفت: در حال ایجاد سامانه‌های جامع آموزشی هستیم و در سیاست‌های جهاددانشگاهی، ایجاد مدارس غیرانتفاعی جایی ندارد؛ آنچه ما دنبال می‌کنیم، مدارس مهارتی با رویکرد بومی و فناورانه است.

نحوه تبدیل وضعیت جهادگران به هیئت‌علمی 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند تبدیل وضعیت اعضای جهاددانشگاهی به هیئت‌علمی گفت: چندی پیش رئیس جهاددانشگاهی در نشست هیئت عالی جذب تأکید کردند که شرایط جذب هیئت‌علمی در جهاددانشگاهی باید بومی‌سازی شود. در همین زمینه فراخوانی برای جهادگران صادر شد که در نتیجه آن، از میان ۲۵۰۰ نفر واجد شرایط با مدرک کارشناسی‌ارشد و بالاتر، ۷۹۴ نفر شرکت کردند.

تاکنون پرونده ۳۰۰ نفر بررسی شده است. در نهایت کسانی که دارای سوابق علمی و کارنامه مناسبی باشند، جهت اخذ تصمیم نهایی به مراجع بالاتر معرفی خواهند شد. هدف ما جذب نیروهای علمی فن‌آور، توانمند، شاخص و دارای سابقه تحقیق و مقاله است که البته این امر منوط به تأیید مراجع بالادستی خواهد بود.

قدردانی از میزبانی شایسته واحد کرمان

دکتر باصولی در پایان از تلاش‌های واحد کرمان برای میزبانی شایسته این گردهمایی دو روزه قدردانی کرد و گفت: از همه همکاران پرتلاش در واحد کرمان که زمینه تبادل تجربه و هم‌افزایی علمی در این رویداد را فراهم کردند، صمیمانه سپاسگزارم.

ارسال نظرات