اشتیــاق، خلاقیــت و مقاومــت، اساسی‌ترین مهارت‌ها در کسب‌وکار هستند. اگر این‌ها را دارید پس برای فتح قله آماده هستید.

      

دور هم جمع شدن به معنای شروع، کنار هم بودن به معنای پیشرفت و کار کردن با هم به معنای موفقیت است.

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۴۲۵۵
رئیس سازمان بهزیستی در برنامه تأمین مالی عمومی برای رفاه کودکان:

آغاز فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در طرح سلام

آغاز فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در طرح سلام
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان با همراهی موسسه کار و تأمین اجتماعی در طرح "سلام" گفت: نظام آموزشی کشور نابرابری را نه تنها کاهش نمی‌دهد بلکه آن را تثبیت و تشدید می‌کند، آموزش مهارت بهترین راهکار برای توانمندسازی کودکان است.
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش بازارکار از روابط عمومی و امور بین الملل، سید جواد حسینی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور، امروز در برنامه «تأمین مالی عمومی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان» که با همکاری موسسه کار و تأمین اجتماعی و یونیسف در مجموعه فرهنگی «تلاش» برگزار شد، اظهار داشت: باشگاه کارآفرینان نوجوان در طرح سلام شروع به کار کرده و ما دراین زمینه با موسسه کار و تأمین اجتماعی همکاری می‌کنیم اساساً موضوع کار برای کودکان مطرح نیست بلکه آنچه برای کودکان اهمیت دارد آموزش است. براساس نظریه سرمایه انسانی، انسان‌ها منابع انسانی محسوب می‌شوند و نظام تعلیم و تربیت، خانواده و محله باید این منابع را به سرمایه انسانی تبدیل کنند.

وی افزود: مدرسه و نظام تعلیم و تربیت ارزان‌ترین و مهم‌ترین راه برای از بین بردن نابرابری‌ها هستند اما در واقعیت اینگونه نیست. در ایران به دلیل تنوع مدارس و وجود ۲۳ نوع مدرسه، تحرک اجتماعی و فرصت برابر برای کودکان حاصل نشده است و مدرسه نابرابری را در درون خود تثبیت می‌کند. اگر کودکی در بیرون مدرسه دارا یا ندار بود، این وضعیت در داخل مدرسه نیز تثبیت می‌شود در حالی که مدرسه باید کارکرد محافظتی داشته باشد و نابرابری‌ها باید پشت دیوار مدرسه بمانند و مدرسه جبران‌کننده نداشته‌های بیرون باشد اما هم‌اکنون نظام آموزشی نه تنها نابرابری را تثبیت می‌کند بلکه آن را تشدید می‌کند و نابرابری در مدرسه وجود دارد. عامل دانایی و مدرک تحصیلی نیز نابرابری را افزایش داده و به آن مشروعیت می‌بخشد به گونه‌ای که گفته می‌شود دانش‌آموزی که نمره بالاتر دارد، استعداد بیشتری دارد و بالعکس. این نگاه، نابرابری را تثبیت، تشدید و تسری می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: باید سازمان فنی و حرفه‌ای، موسسه کار و تأمین اجتماعی و سازمان بهزیستی تلاش کنند تا منابع انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شوند. امروز ۸۵ درصد توسعه به منابع انسانی وابسته است و باید روی منابع انسانی سرمایه‌گذاری کنیم. موسسه کار و تأمین اجتماعی در طرح سلام با ما همکاری می‌کند در این طرح می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت سرمایه‌های محلی که شامل سرمایه مادی، انسانی، اجتماعی و فرهنگی است در کانونی به نام مدرسه و در ساعات غیرآموزشی، توانمندسازی محل را با رویکرد کودکان در زمینه آموزش و به ویژه مهارت آغاز کنیم این طرح در ۱۵ استان کشور اجرا شده و عصر امروز افتتاح آن در بوشهر انجام می‌شود.

وی گفت: مدارس امکانات لازم را دارند و در دسترس هستند بنابراین باید از دارایی‌های موجود استفاده کنیم و خدمات آموزشی و مهارتی را با نگاه دارایی‌محور دنبال کنیم، مدارس دارایی هستند همچنین در بهزیستی، ۴۵۴ سازمان مردم‌نهاد با موضوع کودک مجوز فعالیت دارند و در این سازمان‌ها، ۲۵۶ هزار کودک تحت پوشش قرار گرفته و مستمری و امداد دریافت می‌کنند البته این اقدامات ضروری است اما مهم‌تر از همه آموزش مهارت به کودکان است.

حسینی افزود: ما ۱۳ چرخش تحول‌آفرین طراحی کرده‌ایم که یکی از آنها حرکت از مستمری‌پردازی به سمت توانمندسازی و فرصت‌آفرینی است و حلقه اول آن، آموزش مبتنی بر مهارت است که مهم‌ترین عنصر آن کودکان و نوجوانان هستند؛ سازمان بهزیستی ۲۸۰ نوع کمک به کودکان ارائه می‌دهد، اما آیا این کمک‌ها به توانمندسازی آنها منجر می‌شود؟ ما باید به سمت فراهم کردن فرصت‌های توانمندسازی حرکت کنیم البته برخی خدمات مانند غربالگری شنوایی و بینایی که جنبه پیشگیری دارند، مایه افتخار است. نوزادان از یک ماه تا سه ماهگی غربالگری شنوایی می‌شوند و تاکنون ۱۸ میلیون غربالگری انجام شده است که ۵۰ هزار کودک از ناشنوایی نجات یافته‌اند. همچنین با رویکرد پیشگیری، ۶۲ میلیون غربالگری بینایی در سنین ۳ تا ۶ سال انجام شده و ۵۵۰ هزار کودک از نابینایی نجات یافته‌اند. همچنین ۹ هزار کودک در مراکز شبه خانواده از نوزادی تا ۱۸ سالگی تحت پوشش هستند و برای گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال طرح مهارت‌آموزی و غربالگری داریم که تمایلات تحصیلی، شغلی، استعداد و ویژگی‌های شخصیتی آنها را رصد می‌کند، اگر این موارد با شغل مرتبط شوند، مشاغل پایدار ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: کودکان بهشت توسعه هستند اما گاهی خانواده و مدرسه این بهشت را به جهنم تبدیل می‌کنند. نظام تعلیم و تربیت و خانواده کودکی کردن را از کودکان گرفته‌اند. من ۶ حق آموزش را برای کودکان در نظر گرفته‌ام، از جمله حق دسترسی به آموزش، عدالت آموزشی، حق عدم تعدی به شخصیت کودک در آموزش. وقتی به شخصیت کودک در آموزش تعدی شود، هویت کودک مورد تجاوز قرار می‌گیرد و او را تسخیر می‌کنیم و از کودکی باز می‌داریم. اگر فرایند رشد کودک به درستی اتفاق نیفتد، شکل‌گیری شخصیت متعادل مختل می‌شود. گاهی با کنکورمحوری، نمره‌محوری و تست‌محوری و مسابقات علمی دیوانه‌کننده، کودکی را از کودکان می‌گیریم باید در فعالیت‌هایمان برای مهارت، توانمندی، آموزش و کودکی کردن آنها تلاش کنیم تا منابع انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شوند.

جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان جلسه تامین مالی برای رفاه و حمایت اجتماعی از کودکان

ارسال نظرات