بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۷۵۱۵۶
عضو هیأت‌ رئیسه اتاق بازرگانی البرز

تولید بدون کارخانه؛ مزیت نوظهور صادراتی برای توسعه صادراتی البرز است

تولید بدون کارخانه؛
مزیت نوظهور صادراتی برای توسعه صادراتی البرز است
عضو هیأت‌ رئیسه اتاق بازرگانی البرز در همایش تخصصی تولید بدون کارخانه گفت: این مدل می‌تواند با فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی تولید و شبکه‌های فروش، فرصت تازه‌ای برای رقابت‌پذیری، اشتغال‌زایی و جهش صادرات در استان ایجاد کند.
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار بازارکار البرز به نقل ازشبکه خبری سپیدار نیوز؛ " مرتضی کوهنورد " عضو هیأت‌ رئیسه اتاق بازرگانی البرز در همایش تخصصی بررسی فرصت‌های صادراتی در پرایوت لیبل(تولید بدون کارخانه) با تاکید بر اهمیت برگزاری و توسعه چنین رویدادهایی، بر ضرورت حرکت به سمت الگوهای نوین تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف زنجیره ارزش تأکید کرد.عضو هیأت‌ رئیسه اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه ایران در حوزه «تولید بدون کارخانه» نزدیک به چهار دهه از روندهای جهانی عقب مانده است، گفت: از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی مدل‌هایی در دنیا شکل گرفت که در آن تولیدکننده، شرکت‌های فروش و سرمایه‌گذاران، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین در ایجاد کارخانه، می‌توانستند زنجیره تولید و توزیع را مدیریت کنند. این الگو با تکیه بر ظرفیت‌های تولید، شبکه‌های پخش، عمده‌فروشان و بروکرها، امکان توسعه برند، بازارسازی و بازاریابی حرفه‌ای را بدون دغدغه‌های مرسوم تولید فراهم می‌کند.وی افزود: در این مدل، کارخانه به‌ صورت تخصصی بر فرآیند تولید متمرکز می‌شود و شرکت‌های توزیع نیز مسئولیت فروش و بازاریابی را بر عهده می‌گیرند. سرمایه‌گذار هم بدون نیاز به سرمایه‌گذاری ثابت در بخش تولید، می‌تواند بر توسعه برند، بازار و محصول تمرکز کند. این رویکرد توجیه‌پذیری اقتصادی را افزایش داده و انگیزه فعالان اقتصادی را تقویت می‌کند.رئیس انجمن صادرکنندگان البرز با اشاره به چالش‌های موجود ادامه داد: برخی فعالان اقتصادی در حوزه‌های مالیاتی، ثبتی، ارزی و تامین مواد اولیه تولید و زیرساخت‌ها در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو هستند. حضور نمایندگان این دستگاه‌ها در رویدادهای آینده می‌تواند به شفاف‌سازی، پاسخ‌گویی و رفع موانع کمک مؤثری داشته باشد.وی همچنین توسعه «تولید بدون کارخانه» را عاملی مؤثر در حفظ و افزایش اشتغال، کاهش هزینه‌های سربار، کاهش بهای تمام‌شده و افزایش توان رقابتی تولیدکنندگان برشمرد و گفت: این مدل می‌تواند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری ثابت، مسیر حضور گسترده‌تر صادرکنندگان و شرکت‌های پخش را در عرصه تولید هموار کند.

برچسب ها:

ارسال نظرات