تازه ها
ضرورت مناسبسازی فضاهای آموزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه
به گزارش بازارکار از روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور، علیرضا کاظمی روز دوشنبه در آیین افتتاح برخط مدارس استثنایی و ارسال کاروان تجهیزات تخصصی آموزشی، توانبخشی و تربیت بدنی این مدارس، با تمجید از حمایت خیرین در ایجاد فضای آموزشی جدید، گفت: خیرین بزرگترین پشتوانه جامعه استثنایی و وزارت آموزش و پرورش هستند.
وی اظهار کرد: دستاوردها در یک سال گذشته ساخت و تجهیز سرانه آموزشی متعدد در کشور بود که باید از تلاشها تکتک شما سپاسگزاری کنم.
وزیر آموزش و پرورش به اقدامات صورت گرفته در حوزه سنجش بدو ورود به مدرسه اشاره کرد و افزود: سنجش در بدو ورود به مدرسه را از مهر امسال تا مهر سال آینده مد نظر داریم تا دانش آموزان جدید بدون مشکل وارد مدارس شوند.
کاظمی بر ضرورت تسریع در متناسبسازی فضاهای آموزشی و تجهیزات برای دانشآموزان با نیازهای خاص تأکید کرد و گفت: تلاش داریم مدارس را با امکانات مناسب برای شکوفایی استعدادهای همه دانشآموزان، اعم از عادی و استثنایی، تجهیز کنیم.
وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت ورود دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و ایجاد فرصتهای برابر برای رشد آنها تأکید کرد و گفت: باید به بچهها و خانوادههای آنان اطمینان دهیم که تفاوتها نمیتواند عامل محدودیت باشد.
به گفته کاظمی؛ هدف آموزش و پرورش توسعه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است که همه دانشآموزان در کنار هم رشد کنند و از فرصتهای مساوی بهرهمند شوند.
وزیر آموزش وپرورش افزود: متعهد هستیم تا تجهیزات و فضاهای آموزشی متناسب و استاندارد را هر چه سریعتر در اختیار دانشآموزان قرار دهیم تا بتوانیم عدالت آموزشی را در همه ابعاد محقق سازیم.
وزیر آموزش و پرورش به اقدامات صورت گرفته در حوزه سنجش بدو ورود، به مدرسه افزود: سنجش در بدو ورود به مدرسه را از مهر امسال تا مهر سال آینده مد نظر داریم تا دانش آموزان جدید بدون مشکل وارد مدارس شوند.
وی بر ضرورت تسریع در متناسبسازی فضاهای آموزشی و تجهیزات برای دانشآموزان با نیازهای خاص تأکید کرد و گفت: تلاش داریم مدارس را با امکانات مناسب برای شکوفایی استعدادهای تمامی دانشآموزان، اعم از عادی و استثنایی، تجهیز کنیم.
وی بر اهمیت ورود دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و ایجاد فرصتهای برابر برای رشد آنها تأکید کرد و گفت: باید به بچهها و خانوادههای انان اطمینان دهیم که تفاوتها نمیتواند عامل محدودیت باشد.
به گفته کاظمی؛ هدف ما توسعه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است که همه دانشآموزان در کنار هم رشد کنند و از فرصتهای مساوی بهرهمند شوند.
وزیر آموزش وپرورش افزود: ما متعهدیم تا تجهیزات و فضاهای آموزشی متناسب و استاندارد را هر چه سریعتر در اختیار دانشآموزان قرار دهیم، تا بتوانیم عدالت آموزشی را در همه ابعاد محقق سازیم.
کاظمی با اشاره به آمار پروژههای عمرانی گفت: براساس گزارش نوسازی مدارس، ۳۱ پروژه در سال جاری افتتاح شده که ۱۷ پروژه آن در این مراسم به بهرهبرداری رسید. ۷۵ پروژه در قالب ۴۹۴ کلاس درس در حال اجراست همچنین ۵ سالن تربیت بدنی، ۵ مرکز جامع، ۳۲۶ زمین چمن و ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در حال تأمین و توزیع است و این حجم خدمات بیسابقه و ارزشمند محسوب میشود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: روشنترین مصداق عدالت آموزشی توجه به آموزش و پرورش استثنایی است. مهمترین مسئولیت فعلی، متناسبسازی فضا و تجهیزات مدارس برای حضور این دانشآموزان در کنار دانشآموزان عادی است.
وی افزود: حضور یک دانشآموز دارای نیاز ویژه در مدرسه عادی خیر و برکت فراوانی برای همه دارد و دانشآموزان میتوانند از یکدیگر چیزهای ارزشمندی بیاموزند.
کاظمی خاطرنشان کرد: طبق دستور وزارتخانه تمام مدارس جدید باید متناسبسازی شوند و مدارس موجود نیز در حال مناسبسازیاند. هم اینک ۴۰۰ تا ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور در فرآیند مناسبسازی قرار دارند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست اصلی تقویت سازمان آموزش و پرورش استثنایی است و خدماتی که به یک دانشآموز با نیازهای ویژه ارائه میشود معادل پنج دانشآموز عادی هزینه دارد.
وی با اشاره به اینکه باید با نگاه انسانی و معنوی به این دانشآموزان خدمت کرد تصریح کرد: این خدمت، پیش از هر چیز لطفی است که به خود انسان باز خواهد گشت.
کاظمی با اشاره به موفقیتهای دانشآموزان دارای معلولیت در حوزه تحصیل، هنر و ورزش گفت: برخی از این افراد توانستهاند در رشتههای سخت مانند پزشکی پذیرفته شوند و وزارتخانه با تمام توان از حق استخدام آنان دفاع خواهد کرد.
ارسال نظرات