تازه ها
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به آزمونهای حضوری
جمعی از دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از تصمیم این دانشگاه برای برگزاری حضوری امتحانات پایانترم، خواستار بازنگری در شیوه ارزیابی دانشجویان شدند. آنها معتقدند در شرایطی که تمام ترم به صورت مجازی برگزار شده، برگزاری حضوری آزمونها نه تنها با منطق آموزشی سازگار نیست، بلکه مصداقی از تبعیض و بیعدالتی آموزشی میان دانشجویان دانشگاه محسوب میشود؛ بنابراین گزارش، جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تجمعات چند روزه روبروی سازمان مرکزی این دانشگاه، در نامهای خطاب به رسانهها و افکار عمومی، نسبت به نحوه برگزاری امتحانات پایانترم اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدهاند.
آنها در این نامه که در سایت کارزار منتشر شده است، آوردهاند:
ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی
معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی سازمان مرکزی
با سلام و تحیات.
ما دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تشکر از مساعی آن مرکز در برقراری نظم آموزشی، با توجه به اولویت همیشگی شما در حفظ آرامشبخشی و تسهیل فضای علمآموزی، موارد زیر را به استحضار رسانده و صمیمانه تقاضای حمایت و مساعدت داریم:
۱. تطابق شیوه آموزش و آزمون: با توجه به اینکه آموزش و کلاسهای این نیمسال به صورت مجازی برگزار شده است، از منظر آموزشی شایسته است جهت حفظ تمرکز و آرامش ذهنی دانشجو، فرآیند ارزیابی و امتحانات نیز در همان بستر و به صورت مجازی باشد.
۲. تکمیل مسیر تکاملی بستر «وادانا»: دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایهگذاری بر بستر هوشمند «وادانا»، پیشرو در آموزش دیجیتال بوده است. تقاضا داریم در این مقطع حساس، با تکیه بر این زیرساخت قوی، مسیر تکاملی آن را با برگزاری آزمونهای آنلاین تکمیل فرمایید تا این بستر به عنوان الگوی موفق مدیریت مدرن تثبیت شود.
۳. چالش اسکان و هزینههای پیشبینینشده: بسیاری از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، دکتری و کارشناسی ارشد غیربومی بوده و با توجه به مجازی بودن کلاسها، مقدماتی برای اسکان و استقرار در شهرهای محل تحصیل فراهم نکردهاند. برگزاری حضوری آزمونها در شرایطی که معیشت خانوارها دغدغه اصلی است، بار مالی سنگینی (اسکان، تردد و ...) بر دانشجویان تحمیل میکند که نیازمند درک و حمایت پدرانه آن مجموعه است.
۴. حفظ امنیت و سلامت جانی: با توجه به شرایط خاص و ناپایدار کنونی منطقه و ضرورت کاهش ترددهای غیرضروری بینشهری، برگزاری مجازی امتحانات گامی بلند در جهت حفظ امنیت جانی و سلامت روان دانشجویان و خانوادههای آنان خواهد بود.
۵. تجربه موفق برگزاری آزمونهای مجازی در ترم گذشته: دانشگاه آزاد اسلامی در ترم گذشته تجربه موفقی در برگزاری آزمونهای مجازی داشته و این امر نشاندهنده امکانپذیری، کارآمدی و قابلیت اتکای این شیوه در شرایط خاص است. با توجه به اینکه شرایط همچنان ناپایدار بوده و بازگشت به وضعیت باثبات نیز تا این لحظه بهصورت رسمی اعلام نشده است، شایسته است در راستای تداوم انسجام آموزشی و پرهیز از ایجاد دغدغه و بلاتکلیفی برای دانشجویان، آزمونهای این نیمسال نیز بهصورت مجازی برگزار شود.
از شما بزرگواران تقاضا داریم با تأیید برگزاری مجازی امتحانات، دغدغههای حاشیهای را مرتفع کرده و آرامش را به بدنه دانشجویی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بازگردانید.
پیشاپیش از حسن نظر و نگاه حمایتی شما به فرزندان خود در دانشگاه آزاد اسلامی سپاسگزاریم.
با احترام؛ «جمعی از دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی»
رونوشت (جهت استحضار و حمایت):
- معاونت محترم دانشجویان سازمان مرکزی
ارسال نظرات