تازه ها
پیگیری اجرای آییننامه جدید استخدامی و تأمین مطالبات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید محسن موسویزاده نماینده مردم اهواز در دیدار با جمال فیاضی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، که با حضور فرماندار شهرستان باوی برگزار شد، مسائل مرتبط با وضعیت استخدامی، رفاهی و زیرساختی این دانشگاه را مورد بررسی قرار داد.
در این نشست، پیگیری اجرای آییننامه جدید استخدامی اعضای غیرهیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بهعنوان یکی از مطالبات اصلی مطرح شد. همچنین موضوع پرداخت حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی استادان و کارکنان دانشگاه مورد تأکید قرار گرفت.
از دیگر محورهای این دیدار، تأمین زمین مسکونی برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه بود که بهعنوان یکی از نیازهای مهم رفاهی و عاملی مؤثر در تثبیت و جذب نیروی انسانی متخصص مطرح شد.
همچنین موضوع بازگشت مالکیت زمینهای روبهروی دانشگاه بهعنوان یکی از مطالبات زیرساختی مورد بررسی قرار گرفت؛ موضوعی که میتواند در توسعه فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه نقشآفرین باشد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در این نشست با اشاره به جایگاه راهبردی این مرکز علمی در منطقه، خواستار تقویت همکاری دستگاههای اجرایی با دانشگاه شد و اظهار کرد: توسعه تعاملات بینبخشی، بستر ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی را فراهم میکند و نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصص را تقویت خواهد کرد.
موسویزاده نیز با اشاره به سابقه ۷۰ ساله این دانشگاه، آن را از مراکز پیشگام آموزش عالی کشاورزی در جنوب غرب کشور دانست و حمایت از آن را ضرورتی ملی عنوان کرد.
وی با تأکید بر نقش دانشگاه در تربیت سرمایههای انسانی متخصص در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی افزود: تقویت زیرساختهای رفاهی، تثبیت وضعیت استخدامی کارکنان و اجرای کامل مقررات مربوط به اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی، زمینهساز ارتقای بهرهوری علمی و افزایش توان دانشگاه در تحقق اهداف راهبردی کشور، از جمله امنیت غذایی، خواهد بود.
نماینده مردم اهواز در پایان متعهد شد پیگیری مطالبات استخدامی، رفاهی و زیرساختی مطرحشده در این نشست را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد./ک.ح
ارسال نظرات