السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۹۴۷۰

رشته مهندسی کسب و کار دیجیتال تصویب شد

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی‌کاربردی برای نخستین بار دوره مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برگزار می‌شود.
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی‌کاربردی برای نخستین بار دوره مهندسی فناوری کسب و کار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برگزار می‌شود. علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه گفت: دوره مهندسی فناوری کسب وکار دیجیتالی از جمله بحث‌های مهمی‌است که با پیشرفت فضای دیجیتال و اینترنت، شکل جدی‌تری به خود گرفته است، در واقع با گسترش فناوری، شکل و شمایل کسب و کار‌ها تغییر کرده و رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کار‌های جدید موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی، چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت کسب و کار‌های کوچک و بزرگ شده که نیازمند سواد دانشگاهی است. دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی‌کاربردی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای اینگونه آموزش‌ها در قالب نظام آموزش‌های شغلی خاطر نشان کرد: دانش آموختگان این رشته مهارت‌ها و توانمندی‌هایی، چون تجزیه و تحلیل کسب و کار، شناسایی و توصیف نهاد‌های خارجی مانند مشتریان، تأمین کنندگان و سیستم‌های خارجی در تعامل با کسب و کار، تولید نرم افزار‌های مدیریتی (CRM)، توسعه نرم افزار‌های تحت وب کسب و کار‌های دیجیتالی، مهارت فنی و تجاری لازم در زمینه بازاریابی دیجیتال، طراحی و راه‌اندازی سایت‌های ارایه دهنده خدمات دیجیتالی، کار با انواع شبکه‌های اجتماعی، تنظیم و بهینه سازی شبکه اجتماعی برای افزایش دید محتوا (بازاریابی اجتماعی)، نظارت و بررسی بازخورد شبکه‌های اجتماعی و اثربخشی آن‌ها از طریق تجزیه و تحلیل گزارش‌های دوره‌ای، بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization:SEO) به منظور بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه سایت در موتور‌های جستجو، مدیریت ابزار‌ها و سیستم‌های پردازش داده‌ها، کار با ابزار‌های تجسم داده، ابزار‌های مدل‌سازی داده، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده و سیستم‌های انباره داده، به کارگیری زبان‌های برنامه نویسی و … را کسب می‌کنند. سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی خاطر گفت: دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی همچون کارشناس و تحلیلگر SEO، معمار و مدلساز کسب و کار دیجیتالی، تحلیلگر کسب و کار دیجیتالی، استراتژیست کسب و کار دیجیتالی، کارشناس تولید و توسعه نرم افزاری EB، کارشناس و تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی، کارشناس و تحلیلگر هوش تجاری، کارشناس و تحلیلگر بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی را احراز کنند. جمالزاده افزود: این دوره جز رشته‌های پر تقاضا بوده و تمامی‌محتوای آن با توجه به آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار می‌باشد. وی در ادامه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود. سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان برای ثبت نام جهت تحصیل در این رشته و همچنین اطلاع از سایر رشته‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی می‌توانند تا ۱۴ تیرماه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و یا سایت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات