بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۲۰۹۹۲

مدارس نسل سوم مقدمه‌ای برای بهبود وضعیت اشتغال / همه مدارس باید به سمت آموزش ترکیبی بروند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه مدارس باید به سمت آموزش ترکیبی بروند گفت: یکی از اهداف حرکت به سمت مدارس نسل سوم بهبود وضعیت اشتغال افراد پس از پایان تحصیل است.
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

به گزارش بازارکار به نقل از تسنیم ازگرگان، محمد مهدی کاظمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان با حضور مدیران استانی اظهارداشت: از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان مهم‌ترین سند تعلیم و تربیت در کشور است که همه دستگاه‌ها مکلف هستند در راستای اجرای این سند به آموزش و پرورش کمک کنند. وی با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های آموزش‌وپرورش است که در سند تحول آموزش و پرورش آمده، اظهار کرد: همه مدارس ما باید به سمت آموزش‌های ترکیبی بروند تا دانش آموزان تلفیقی از دانش، مهارت و افزایش ظرفیت‌ها را تجربه کنند. کاظمی در ادامه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی دانش آموزان دوره اول و دوم نظری بر تقویت روحیه کارآفرینی و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای دانش آموزان تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما حرکت به سمت مدارس نسل سوم به منظور آموزش مهارت آموزی و کارآفرینی به دانش‌آموزان برای بهبود وضعیت اشتغال آنان پس از تحصیل است. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمینی با رویکرد آینده‌پژوهانه و مشارکت صاحبان سرمایه، دستگاه‌ها و صنایع در مدارس متوسطه را از مهم‌ترین سیاست‌های این معاونت عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه هنرستان‌های در جوار صنعت با همین هدف دنبال می‌شود، ضمن اینکه در این هنرستان‌ها آموزش در محیط واقعی اتفاق می‌افتد و از طرفی بخشی از نیاز صنایع به نیروی کار از طریق فارغ التحصیلان این مدارس برطرف می‌شود. وی تصریح کرد: توسعه هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش، مهم‌ترین راهکار برای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و حل مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در کشورهای توسعه‌یافته است که با تکیه بر دو محور آموزش علم و مهارت، سبب تقویت روحیه امید، اعتماد به نفس و افزایش انگیزش هنرجویان به ادامه تحصیل می‌شود. کاظمی هدف از تاسیس هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش در آموزش و پرورش را جایگزینی مهارت‌آموزی، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و دستیابی به توسعه پایدار به جای علم‌آموزی دانست و گفت: توسعه هنرستان های فنی مهمترین راهکار حل مشکل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده است.

ارسال نظرات