بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۲۴۹۲۴

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان: فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرنگار بازار کار در لرستان، فن بازار یکی از ابزارهایی است که با هدف سهولت در اجرا و محقق شدن سیاستهای اقتصاد دانش بنیان و تجاری‌سازی محصولات در این حوزه به وجود آمده و سامانه‌ای برای هدایت و نظارت بر مبادلات فناوری است. تجاری‌سازی، فرآیندی غیرخطی و پیچیده مستلزم ایفای نقش بازیگران و عوامل مختلف با توانمندی‌های متفاوت است. اقتصاد دانش‌بنيان را مي‌توان نوعي از اقتصاد تصور کرد که در آن توليد و بهره‌برداري از دانش نقش عمده‌اي در ايجاد ثروت ايفا مي‌کند و آنچه در اين چارچوب اهميت دارد  تجاري‌سازي طرح‌ها و ايده‌هاي نوآورانه و دانش‌بنيان است.

فن‌بازارها، نیازهای فناورانه صنایع را به توانمندی‌ها متصل می‌کنند

در این خصوص، بختیار رازنی، مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان، با بیان فعالیت‌ها و عملکرد کارگزاری فن بازار منطقه‌ای لرستان در سال گذشته، تجاری‌سازی فناوری و شناسایی و رفع نیاز فناورانه صنایع را یکی از مهمترین دلایل  برای شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور دانست و افزود: فن‌بازارها، نیازهای فناورانه صنایع را به توانمندی‌ها متصل می‌کنند و بدینوسیله اقتصاد دانش‌بنیان و بازار داخلی فناوری رونق می‌گیرد. وی ضمن تبیین نقش اثرگذار فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تولید و اشتغال از تصویب برنامه‌های امسال فن بازار منطقه‌ای لرستان برای تحقق این هدف مهم خبر داد و افزود: امسال نیز برنامه‌های مختلفی با محوریت تحقق شعار سال اجرایی می‌شود. رازنی با بیان اینکه با ایجاد فن‌بازار منطقه‌ای لرستان به تولیت شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان زمینه بهره‌مندی صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از ظرفیت‌ها و خدمات فن‌بازار فراهم شده است، گفت: با افزایش تعاملات و ارتقای همکاری‌ها بین فن‌بازار منطقه‌ای لرستان و واحدهای صنعتی بستر مناسبی برای عرضه و معرفی خدمات و محصولات فناوران فراهم شده است.

شناسایی پایش و استانداردسازی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی لرستان

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در فن بازار لرستان در بخش های مختلف گفت: از مهمترین فعالیت‌های این فن بازار شناسایی پایش و استانداردسازی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است که در این زمینه با برگزاری جلسات با صنایع و حضور و بازدید در واحدهای صنعتی بیش از ۸ نیاز فناورانه شناسایی و ۳ مورد تقاضای فناوری واحد های صنعتی در سال گذشته احصاء شده است. رازانی شبکه‌سازی و ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات را از دیگر برنامه‌های فن‌بازار منطقه‌ای لرستان اعلام و اظهار کرد: در این زمینه سه رویداد استارتاپی در سال گذشته برگزار شد و پنج قرارداد سرمایه‌گذاری در حاشیه این رویدادها به منظور تجاری‌سازی اختراعات منعقد شد و تعدادی از ایده‌های دیگر نیز در مرحله تجاری‌سازی است.

۵۵ فعالیت ترویجی در حوزه فناوری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: دوره‌های آموزشی رایگان تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات و نحوه ارائه آنها به سرمایه‌گذارها تامین مالی برای استارتاپ‌ها و طرح‌های صنعتی استراتژی‌های چرخش کسب و کارها و نیز آشنایی با مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسط فن‌بازار منطقه‌ای لرستان به صورت مداوم برگزار می‌شود به طوریکه  سال گذشته ۵۵ فعالیت ترویجی در حوزه فناوری صورت پذیرفته است.

شناسایی پنج واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان در لرستان

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های فن‌بازار در زمینه اخذ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان، گفت: در این زمینه سال گذشته پنج واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان شناسایی و یک واحد صنعتی موفق به اخذ این مجوز شد و سه شرکت نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز دانش‌بنیان هستند تا بتوانند از مشوق‌ها و مزایای موجود برای واحدهای دانش‌بنیان استفاده کنند. رازانی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فن‌بازار منطقه‌ای لرستان تمام واحدهای صنعتی می‌توانند با ثبت نیاز فناوری خود در سایت از خدمات فن بازار بهره‌مند شوند.

برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان با ثبت اختراعات خود در این سامانه به بازاریابی و فروش محصولات فناورانه خود کمک خواهد کرد، گفت: برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی حضور در نمایشگاه‌های مرتبط با فناوری ارتباط با خوشه‌های صنعتی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از دیگر فعالیت‌های فن‌بازار منطقه‌ای لرستان است.  به گزارش خبرنگار بازار کار در لرستان، پنج گام اصلی براي بازاريابي فناوري موفق همچون ايجاد آگاهي و شناخت از فناوري، شناسايي مصرف‌كنندگان فناوري جديد و ارائه اطلاعات اوليه به آنها‌ و متقاعد كردن مصرف‌كننده ، توجيه و ايجاد اعتقاد قلبي در مشتري در مورد سودمندي فناوري توليدي، تصميم‌گيري و ترغيب مشتري جهت خريد فناوري جديد و نشان دادن مصداق عملي مطرح است. اين پنج گام نقش بسزايي در بازاريابي فناوري داشته و غالباً در رويدادهاي فن‌بازار بر آنها تأييد و تصريح مي‌شود. انتهای پیام گزارش: آزیتا یوسفیان از لرستان  

ارسال نظرات