ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۳۲۸۹۳
معاون اول رییس جمهور در بابلسر:به دنبال افزایش اشتغال و کاهش سرانه بیکاری در کشور هستیم ، از طرح‌های خرد و کلان دانش بنیان حمایت می‌کنیم
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای مازندران ، ۹۳۵ طرح عمرانی با هزینه چهار هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان امروز همزمان بصورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهور در مازندران بهره برداری شد. با بهره برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۵۳۹ نفر اشتغال ایجاد شده است. معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت مازندران در بابلسر گفت: به دنبال افزایش اشتغال و کاهش سرانه بیکاری در کشور هستیم از طرح های خرد و کلان دانش بنیان حمایت می کنیم و منابع مالی ویژه ای را در این زمینه در نظر گرفته ایم. مُخبر افزود: مردمی شدن اقتصادیکی از برنامه های مهم دولت است تا مسایل ملی و معیشتی قشر کم درامد کشور مرتفع شود. او با اشاره به اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، فروش نفت نداشتیم، گفت: آن میزان نفتی را که می‌فروختیم نمی‌توانستیم پولش را جابجا کنیم و پول‌هایمان تقریباً بلوکه شده بود. مُخبر با بیان اینکه وضعیت کالا‌های اساسی در مرز قرمز نگران کننده‌ای قرار داشت، افزود: با تورم بالای ۵۰ درصد نیز روبرو بودیم و اما به حول قوه الهی و تلاش جدی دولت و همه قوا تمامی نقاط بحرانی را پشت سر گذاریم. او گفت: آنان تدارکی دیده بودند وقتی در مذاکرات و مقابل دشمن می‌نشینیم با ضعف بنشینیم و مدت موقتی مذاکراتی به تعویق انداختیم و گفتیم وقتی مقابل طرفمان به مذاکره می‌نشینیم که هیچیک از نیاز‌ها ومشکلات را نداشته باشیم و وقتی گفتند ارز چه می‌شود، بگوئیم ارز و کالا‌های اساسی را تأمین می‌کنیم. مخبر با بیان اینکه وضعیت ذخایر برخی از کالا‌های اساسی حساس بالای ۱۲۰ درصد است، درباره حذف ارز ترجیهی ادامه داد: حذف انی ارز طبق قانون و مصوبه باید انجام می‌شد و همچنین به دلیل تفاوت قیمت سنگین بین ما و همسایگان، قاچاق وضعیت کشور را به خطر می‌انداخت و در عین حال به دور از عدالت بود. او با بیان اینکه در سال قبل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای برنج، گندم، جو، مرغ، گوشت، روفن و ... پرداخت شد، گفت: کسی می‌توانست از این یارانه استفاده کند که بیشترین خرید را در این بخش داشت و خانواده‌های محتاج استفاده چندانی از آن نداشت و ناچار باید ارز ترجیحی را حذف می‌کردیم. گفت: آیت الله محمدی لایینی نماینده، ولی فقیه در مازندران نیز با بیان اینکه این استان خدمات ملی به مسافران و گردشگران در چهار فصل ارایه می‌دهد در حالی اعتبار‌های استانی دریافت می‌کند گفت: برای رونق گردشکری و اقتصادی در این استان سرسبز شمالی، نیازمند توجه ویژه دولت به بخش گردشگری، کشاورزی، بنادر، دریا، جنگل و راه‌های روستایی هستیم. استاندار مازندران هم با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی است گفت: یازدهم و نیم درصد سبد غذایی کشور در این استان تامین میشود و انتظار می‌رود به این حوزه نگاه ویژه ملی شود. حسینی پور با اشاره به ظرفیت فراوان گردشگری در استان افزود: زیرساخت‌های گردشگری مازندران نیازمند به سرمایه گذاری‌های کلان زودبازده است تا به هدف جذب یک میلیون گردشگر خارجی در سال برسیم. او گفت: مازندران در حوزه صنعت نیز پیشرفت‌های زیادی داشته و بخش زیادی از لوازم خودرویی در مازندران تولید می‌شود و مازندران در برخی از صنایع تبدیلی نقش ممتازی دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران به رشد مناسب در حوزه گردشگری نرسیده است، افزود: با این حال سالانه ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی به استان سفر می‌کنند و در نوروز امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر مسافر به استان سفر کرده است. استاندار مازندران ادامه داد: اگر استان مازندران مورد توجه خاص دولت قرار گیرد می‌تواند درصد بالایی از نیازمندی‌های کشور را تأمین کند و این استان با سه بندر استراتژیک شرایط خاصی در کشور دارد. او گفت: گرایش به تجارت شمال - جنوب از طریق بندر امیرآباد افزایش یافت و آمادگی داریم بتوانیم در خدمت به اقتصاد کشور نقش آفرینی کنیم.

ارسال نظرات