ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۶۳۳۰
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ایجاد اشتغال کمیته امداد برای کل کشور ۵۰۰ هزار شغل است که تاکنون ۲۱درصد آن محقق شده است.
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

به گزارش بازارکار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی ها ایجاد تعهد 34 هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

 فیروزآبادی افزود: ایجاد اشتغال برای کل کشور 500 هزار شغل است که تاکنون 21درصد آن محقق شده است.

 یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیزگفت: حوزه اشتغال یکی از موضوعات جدی فعالیت ها در استان است و شکل گیری قرارگاه اشتغال با حضور مسئولان ذیربط استانی برای تصمیم‌گیری دقیق و اجرایی است تا رسیدن به حل این مشکل پیگیری شود.

وی افزود: آمار اعلام شده برای ایجاد اشتغال براساس تجربه در سالهای گذشته بوده است و حال آنکه عدد قابل دست یابی میتواند بیشتر از آن باشد.

نظری با اشاره به تفاوت آماری اعلام شده از سوی سامانه های دستگاه های مختلف بیان کرد: برای کار عملیاتی نیاز به آمار صحیح وجود دارد و باید سیستم ارزیابی و کنترل برای برنامه ریزی و تصمیم سازی. اصلاح و یکپارچه شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید واقعیت کف جامعه برای ایجاد و دسترسی به اشتغال مورد ارزیابی قرار گیرد ، بر همین اساس از دهیاران 2 هزار و 600 روستای استان خواسته شده است تا فهرست بیکاران روستایی را در مرحله اول اعلام کنند، زیرا اگر مشکل اشتغال در روستاها حل شود می‌تواند در مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستا نیز موثر باشد.

نظری مشارکت بانک ها در فراهم کردن تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال ، براساس همکاری مضاعف بین دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: فراهم آوردن تسهیلات برای ایجاد اشتغال باید صورت پذیرد و نباید بر اساس برخی مشکلات واهی در گره گشایی از کار مردم اهمال کرد.

ارسال نظرات